Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1

    Effect ! Suggesties juiste fuzz pedaal voor mij?

    Beste mensen,

    Toen ik gek werd van John Frusciante kocht ik een Electro Harmonix Little Big Muff. Thuis vond ik dit wel goed werken. Echter bleek hij totaal niet toepasbaar in mijn band, omdat ik met dit pedaal totaal niet door de mix kwam. Zodra ik de Big Muff intrapte was ik niet meer hoorbaar. Dus heb ik hem toen verkocht, meer dan een jaar geleden al. Nu begin ik echter ook een beetje in de muziek van Jimi Hendrix te komen, en dat wekt bij mij weer een liefde op voor die supersmerige fuzz sound met stratocasters. Vooral de 'sputterende' fuzz sound in Voodoo Chile vind ik echt geweldig.

    Daarom denk ik er de laatste tijd weer aan om toch eens weer een fuzz te proberen, maar dan misschien eentje met iets van een midrange control? Natuurlijk is er de Big Muff Deluxe, maar die is wel erg groot, en wordt bediend met 2 switches. De Jimi Hendrix Fuzz face heeft ook weer zo'n raar formaat, geen midrange control, en vrij slechte recensies op internet. Ik denk zelf meer in de richting van een EQD Hoof Fuzz. Gewoon een lekker klein doosje met 1 switch. (Maar ik heb geen idee of de Hoof een beetje de Hendrix fuzz sound kan halen).

    Ik ken het verschil niet echt tussen verschillende fuzz sounds, en germanium en silicon fuzzes, maar ben gewoon opzoek naar een dikke smerige Hendrix fuzz sound. Kunnen jullie misschien eens wat fuzz pedalen voorstellen? Budget maakt niet uit, daar kijk ik later wel naar.

    Mn gitaar is een Fender AM standard Strat, en mn versterkers zijn een Fender Hotrod Deluxe en een Fender Bassbreaker 15 combo. Ik heb ook geen idee of de sound die ik zoek beter uit mn snel oversturende Bassbreaker te halen is of juist uit mn Hotrod met veel headroom.
    Laatst gewijzigd door Braml; 18 januari 2017 om 14:09

  2. #2

    Standaard

    Als je dat smerige gesputter fijn vindt dan moet je volgens mij juist niet de Hoof hebben. Persoonlijk hou ik meer van een zoemend fuzz geluid zonder die sputterende break-up. Dat hoor ik precies zo bij die Hoof.

    EQD maakt trouwens fuzz pedalen in heel veel smaken. De Fuzz Master General bijvoorbeeld heeft wel een behoorlijk smerige break-up.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2013
    Locatie
    As, België
    Berichten
    432

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Natuurlijk is er de Big Muff Deluxe, maar die is wel erg groot, .....
    De grootte valt wel mee hoor, grofweg de breedte van 2 standaard boss-pedalen. tis maar wat je groot noemt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    ..., en wordt bediend met 2 switches.
    ja en nee.
    ja, als je bedoelt om ook de mids-sectie apart aan/uit te zetten. En nee, want het pedaal "onthoudt" bij het uitzetten of de mids-sectie aan of uit staat. Je hoeft dus niet én de bypass aan te zetten én telkens de mids opnieuw te activeren.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Als je dat smerige gesputter fijn vindt dan moet je volgens mij juist niet de Hoof hebben. Persoonlijk hou ik meer van een zoemend fuzz geluid zonder die sputterende break-up. Dat hoor ik precies zo bij die Hoof.

    EQD maakt trouwens fuzz pedalen in heel veel smaken. De Fuzz Master General bijvoorbeeld heeft wel een behoorlijk smerige break-up.
    Oke dankje, ik pakte de Hoof er toevallig uit omdat er een mid shift knop op zit en het een compact ding is. Ik zal eens naar de Fuzz master general kijken!

    Edit: de fuzz master general is een octave fuzz of niet? Klinkt wel heerlijk smerig hoor! Ben wel benieuwd of je er mee door de mix komt. De meeste fuzzes hebben echt een behoorlijke midrange dip toch?
    Laatst gewijzigd door Braml; 18 januari 2017 om 15:28

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hefke Bekijk bericht
    De grootte valt wel mee hoor, grofweg de breedte van 2 standaard boss-pedalen. tis maar wat je groot noemt.
    ja en nee.
    ja, als je bedoelt om ook de mids-sectie apart aan/uit te zetten. En nee, want het pedaal "onthoudt" bij het uitzetten of de mids-sectie aan of uit staat. Je hoeft dus niet én de bypass aan te zetten én telkens de mids opnieuw te activeren.
    Ja voor mij is dat al te groot. Ik hou de boel graag zo compact mogelijk. Alles moet op mijn Pedaltrain Jr. passen. Dat van die mids-sectie wist ik niet trouwens!

  6. #6

    Standaard

    Fulltone '69 MKII is een germanium (fuzz face) pedaal waarmee je gemakkelijk de 'Hendrix' sound kan maken. Mid is apart instelbaar als mede de bias (input). Geen heftige fuzz maar zeer smooth en hendrixy zeg maar :-)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Fulltone 69 zou je ook kunnen bekijken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.323

    Standaard

    Ook veelzijdig instelbaar:




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.053

    Standaard

    Fulltone Octafuzz?
    Staat een clipje op YT met een Strat en ik meen een clean ingestelde Hotrod Deluxe of Deville..


    [EDIT]

    Deze dus:

    https://www.youtube.com/watch?v=AteTav7snQE
    Laatst gewijzigd door MarkS; 18 januari 2017 om 20:15

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Ik ben totaal geen fuzz kenner (dus sorry), maar is een boss fz-2 niks?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top