Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 82
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Tony Soprano citerend: "It is what it is."

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Aha, Fender speelt vals met de tonestack Zeer lezenswaardig.
    https://robrobinette.com/How_The_TMB...tack_Works.htm
    Hoe bedoel je "speelt vals"?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Het 'zingen' van de eq. Sportief van Marshall dat ze dat niet gekopieerd hebben in de JTM45.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Bright schakelaar dichtbij de potmeter monteren. Op afstand afgeschermt draad gebruiken of relais, optocouplers toepassen.
    Probeer ik het eerst met afgeschermd draad. Heb in m'n kop zitten dat de brightschakeling en de omringende componenten in één vlak moeten liggen voor het beste resultaat.

  5. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Bright schakelaar dichtbij de potmeter monteren.
    dit zou met een conventionele Bright schakelaar over de volumeregelaar heen idd het geval zijn. Lang leve de PushPull pot in zo'n geval. De TS is echter bezig met een Soldano SLO achtig ontwerp en daar is de bright schakeling een passief koppelnetwerk wat wordt gecombineerd met de clean chrunch verzwakker en zit voor de volumeregelaar. Zie de posts daarover eerder in dit draadje maar negeer vooral de opmerkingen over een zogenaamde "de eerste brightcap" en de tekening waar die combi 470k//2n2 om 1 of andere reden met een draad is kortgesloten. Daarna is het idd een netwerk wat eerlijk gevoelig is voor storingen en korte en/of afgeschermde signaallijnen zijn dus best wel een must.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Probeer ik het eerst met afgeschermd draad. Heb in m'n kop zitten dat de brightschakeling en de omringende componenten in één vlak moeten liggen voor het beste resultaat.
    - wat bedoel je met componenten die "in 1 vlak moeten liggen"?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Geen snoepje met het linkerpootje omhoog plus een draadje er ijskoud aan geklodderd leidend naar een schakelaar een eindje verderop.
    Wil bij Nico een solidstate effctlus kopen, even zien hoe het dan moet met de voeding voor de relais, spanning daarvan is te laag denk ik. Komt op een eilandje, dus kan net zo goed een ic zijn om de spanning te verdubbelen.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    dit zou met een conventionele Bright schakelaar over de volumeregelaar heen idd het geval zijn.
    Daar ging ik ook van uit.

    Maar je hebt gelijk hoor, eerst het hele draadje lezen (waar ik geen moed voor had) voor je iets zegt.

    Het probleem met deze amp is dat TS aan de lopende band ideeen krijgt, vage tekeningen plaatst en allerlei schakelingen "interessant" vindt. Als we daar dan niet op reageren gaat dat plan weer in de ijskast. Ik zie sterke overeenkomsten met de sagrada familia dus de eerste 200 jaar maak ik me niet zo druk om alles te lezen. Ik zie het wel als hij klaar is en ben dan alsnog bereid (bij leven en welzijn) te helpen met de probleempjes op te lossen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Loopt wel eens wat chaotisch inderdaad, vind ik over het algemeen niet zo'n probleem. Was wel even leuk en redelijk opgeschoten met de versterker de laatste paar weken.
    Gelijk even een vraag over de mixed bias, las ergens 40 ohm kathode weerstand, zijn weerstanden van 5 watt dan voldoende? Weet niet hoeveel stroom er door gaat bij die spanning.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    ........las ergens 40 ohm kathode weerstand, zijn weerstanden van 5 watt dan voldoende? Weet niet hoeveel stroom er door gaat bij die spanning.
    Dit is nou precies wat ik bedoel

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Las in een datasheet dat bij een Ua van 250V Ia 100mA is. Stel Ua 1000V, dan is Ia ook 4x zo hoog, 400mA. Weet niet zeker of dit zo is.
    Bij 400mA valt er 0,4 maal 40 is 16V spanning over de kathode weerstand. Zou betekenen 6,4W, kan misschien net met 5 watt weerstanden, de werkelijke spanning ligt wat lager.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top