Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Wat je ook doet, een buizenamp (en zeker een Marshall) klinkt pas lekker als je 'm wat harder zet. Een 100 watt superlead klinkt op 1 bijvoorbeeld ook heel erg schel (is natuurlijk wel een ander verhaal, want een heel andere amp). Je kunt dus buizen gaan veranderen of de speaker (en misschien hebben mensen hier op dit gebied goede tips hoor!) maar het basis probleem blijft dat je de versterker een beetje moet kunnen laten ademen (en niet zijn keel dichtknijpen door de mastervolume laag te zetten).
    Misschien toch dit even doorlezen
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Misschien toch dit even doorlezen
    Ik heb het doorgelezen maar ik snap niet helemaal waarom je mij daarheen verwijst?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ik heb het doorgelezen maar ik snap niet helemaal waarom je mij daarheen verwijst?
    Nou, precies om wat jij in dat door mij aangehaalde citaat omschrijft. Dat verschijnsel wordt veroorzaakt door de toegepaste brightcap. Deze is er eigenlijk de oorzaak van dat je met de regelaars alleen het laag terug schroeft. Mid gaat een beetje ongehinderd door en hoog al helemaal. In de fase 7 tot 10 uur. Vormt de potmeter dan weer een belasting voor mid/hoog waardoor uiteindelijk ook dat verzwakt wordt. Gevolg is dat laag achterblijft behalve op gain max, daar is de versterking voor alle frequenties redelijk gelijk.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Nou, precies om wat jij in dat door mij aangehaalde citaat omschrijft. Dat verschijnsel wordt veroorzaakt door de toegepaste brightcap. Deze is er eigenlijk de oorzaak van dat je met de regelaars alleen het laag terug schroeft. Mid gaat een beetje ongehinderd door en hoog al helemaal. In de fase 7 tot 10 uur. Vormt de potmeter dan weer een belasting voor mid/hoog waardoor uiteindelijk ook dat verzwakt wordt. Gevolg is dat laag achterblijft behalve op gain max, daar is de versterking voor alle frequenties redelijk gelijk.
    OK, aha, op die manier, het is dus min of meer de verklaring voor hetgeen ik beschreef.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    OK, aha, op die manier, het is dus min of meer de verklaring voor hetgeen ik beschreef.
    Precies, je zou het even kunnen testen met het trucje. Klinkt hij dan idd voller dan is het een gevolg van brightcap.

    In veel gevallen kun je een beetje spelen met de buizenbezetting. Ligt natuurlijk aan het type chassis en kan daar zo niets over zeggen. Maar probeer eens een 12AT7 of daar tussen in een 12AU7. Dit heeft tot gevolg dat de regelaars een andere positie moeten innemen voor hetzelfde volume en zal hij heel anders klinken. Nadeel kan zijn dat je de gewenste overdrive niet haalt maar tis leuk om te bevestigen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Precies, je zou het even kunnen testen met het trucje. Klinkt hij dan idd voller dan is het een gevolg van brightcap.

    In veel gevallen kun je een beetje spelen met de buizenbezetting. Ligt natuurlijk aan het type chassis en kan daar zo niets over zeggen. Maar probeer eens een 12AT7 of daar tussen in een 12AU7. Dit heeft tot gevolg dat de regelaars een andere positie moeten innemen voor hetzelfde volume en zal hij heel anders klinken. Nadeel kan zijn dat je de gewenste overdrive niet haalt maar tis leuk om te bevestigen.
    Dat hoeft niet. Mijn opmerking was gericht aan de topic starter. Ik heb zelf geen problemen met mijn amps en ben tevreden over hoe ze klinken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top