Hallo, in mijn zoektocht naar een beginnersversterker ben ik een beetje blijven hangen bij deze Vox Valvetronix vt20x. Ik heb hem ook al uitgeprobeerd en het is overduidelijk waar dat deze (hybride) een warmer en helderder geluid heeft dan een transistorversterker (ik heb deze vergeleken met de fender champion20). Echter weet ik niet hoeveel buizen hierin zitten ik lees in de specs iets over pre-amp circuit, alsook kom ik de term vacuumbuizen tegen. Als ik het goed begrijp zit er een buis in in de voorversterker en zijn er verder dan nog buizen in deze versterker?. Mijn bevindingen (beginner) zijn dat ie goed klinkt maar misschien is ie wel duur in onderhoud (als ik nou eens wist hoeveel buizen er uiteindelijk inzitten en zijn ze allemaal gelijktijdig onderhevig aan slijtage, kan je de buizen zelf vervangen etc..?? grts

Oja de valvetronix vind ik wel een beetje omslachtig in gebruik (zeker voor een beginner electrisch...)
Ik vrees dat ik veel ga klooien aan deze versterker ten koste van het echte gitaarspel waar ik nog een hele weg aan te timmeren heb).In ieder geval een versterker waar ik naar mijn mening niet snel op uitgekeken bent...