Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37

Discussie: Roland cube 30x

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Voor een semi-akoestisch bandje is dat een keurige versterker. Kost niet te veel en tal van mogelijkheden. Suc6.
    Thanxs! Gaat zeker lukken!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JV73 Bekijk bericht
    Wij spelen ook niet superhard. Contrabassist gebruikt een klein Line 6 combootje en we hebben een percussionist die snare met brushes bespeelt en verder werkt met kleine dingen als shakers etc. We doen meestal van die kleine gelegenheden waar achtergrondmuziek nodig is.
    Met andere woorden, voor jou werkt een Cube-je prima. Heb een 30 gehad, he-le-maal niets mis met een Cube.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Nee idd, de drummer hakt gelukkig niet met stokken en het is allemaal beschaafd qua volume.
    Maar ik zou in jou geval de acoustasonic houden voor akoestische gitaar en voor elektrisch de cube. Je mist sprankel als je de akoestische gitaar op de cube aansluit.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.357

    Standaard

    Kan best gewenst zijn, minder sprankel.
    Over het algemeen geen fan van veel compressie, maar met wat mellow eazy listenin' best oké.
    Combi van mijn Hofner over mijn Cube vind ik errug prettig.
    Hoffie maakt onversterkt voldoende geluid, en wat over de amp komt is een mooie blend zo samen.
    Dat gezegd hebbende.
    Mustang uit fase over het 2e kanaal met die verschrikkelijk foute acoustisch-stand; best geinig.
    Errug Ennio Morricone eigenlijk.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JV73 Bekijk bericht
    Buizen is de real thing
    Ook niet altijd. Deze solid state amps klinken moddervet en precies zoals op de plaat (ook logisch, want deze gebruikten ze toen dus ook)


  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ook niet altijd. Deze solid state amps klinken moddervet en precies zoals op de plaat (ook logisch, want deze gebruikten ze toen dus ook)

    Solid state amps zijn zeker ok. Voor wat ik doe en mijn publiek boeit dat niet. Het is entertainment en het zal ze aan hun reet roesten of ik op een cube speel of een Fender Blackface.;p Ik denk overigens dat dat zowieso geldt voor het meeste publiek. Het is echt een muzikantendingetje. Gebruik gewoon wat voor jouw prettig werkt en klinkt. En gebruik het niet omdat The Edge of Jimmy Page het gebruikt.
    Ik wordt niet beter op een Les Paul of strat. Ik blijf hetzelfde spelen. De klank is anders ja, maar dat is dan echt jouw persoonlijke voorkeur.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JV73 Bekijk bericht
    Buizen is de real thing, maar ik voor wat ik doe , voldoet het prima. Volgens mij had jij ocerigens mijn kapotte wah gekocht Rozh.
    Ik heb met een bandje van mij ongeveer dezelfde situatie. Vooral akoestisch, met soms een elektrisch dingetje. Daarvoor pak ik mijn Vox AD15VT die rechtstreeks in de PA kan. Geen topgeluid, maar ook niet nodig. En niet zoveel gesleep. Die Roland kan datzelfde ook prima doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Ik speel tijdens optredens normaal over een vox AC15 met blue bulldog speaker. Prima ding, echter ooit 1 keer een defecte gelijkrichterbuis gehad. Niks aan te doen.
    Gelukkig had ik m'n cube 30x bij als backup. En tot mijn eigen verrassing lukte dat prima. En dat in een 13 in een dozijn rock coverband mét hakkende drummer. Ik had het ding wel netjes op m'n trommelvliezen gericht. Natuurlijk niet hetzelfde als m'n buizenbakkie, maar het ding deed het onverwacht goed in de band. Uiteraard wel versterkt via PA.

    Ik ben wel zinnens om de cube om te bouwen naar een head versie zodat ik 'm kan aansluiten op m'n vox speaker(s) in geval van panne.
    Eerst nog wel eens kijken of dat technisch wel kan...
    Kris

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.357

    Standaard

    Ik ben al lang bandloos, maar zou ik weer in bandverband spelen, dan overweeg ik een A/B switch tussen mijn AC4 met board, & de Cube 20x, sommige van die distortions (metal stack ofzo) zijn prima bruikbaar, kunnen je met één kick in een steriele andere dimensie knallen, en weer terug (A/B), en geen tuner op je board nodig.

    Moet ik bijzeggen, dat ik best wel van de goed getimede middenstukjes ben... en vooral daarvoor...
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 16 januari 2017 om 10:06

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Ik ben wel zinnens om de cube om te bouwen naar een head versie zodat ik 'm kan aansluiten op m'n vox speaker(s) in geval van panne.
    Eerst nog wel eens kijken of dat technisch wel kan...
    Ik zou eerder een speakeruitgang inbouwen. Kan altijd lijkt me.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top