Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37

Discussie: Roland cube 30x

  1. #1

    Standaard Roland cube 30x

    Ik speel in een semi-akoestisch bandje. We spelen regelmatig op kleine gelegenheden ,waar we als achtergrond spelen. We waren altijd met zijn tweeën ( zang en akoestische gitaar , samen over een Fender Acoustasonic of soms over de PA) . Nu zijn we uitgebreid met contrabas en percussie. Ik wil dus ook de electrische gitaar inzetten. Omdat het meestal een kleine gelegenheid is, wilde ik niet met zware versterkers aan de gang. Mijn oog viel op een roland cube30x. Ik was eigenlijk zeer verbaasd over het geluid en de power van deze amp. Ik speel nu al 34 jr. , maar ik werd gewoon blij van deze amp. En ja ok het is geen amp voor een rockband maar voor wat wij doen is dit echt een mooie oplossing. Andere pluspunt , hij is lekker licht en betrouwbaar.
    Ik ga nog ff testen of mijn ukulele en akoestische gitaar de cube ook lief vinden ;p

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JV73 Bekijk bericht
    Ik speel in een semi-akoestisch bandje. We spelen regelmatig op kleine gelegenheden ,waar we als achtergrond spelen. We waren altijd met zijn tweeën ( zang en akoestische gitaar , samen over een Fender Acoustasonic of soms over de PA) . Nu zijn we uitgebreid met contrabas en percussie. Ik wil dus ook de electrische gitaar inzetten. Omdat het meestal een kleine gelegenheid is, wilde ik niet met zware versterkers aan de gang. Mijn oog viel op een roland cube30x. Ik was eigenlijk zeer verbaasd over het geluid en de power van deze amp. Ik speel nu al 34 jr. , maar ik werd gewoon blij van deze amp. En ja ok het is geen amp voor een rockband maar voor wat wij doen is dit echt een mooie oplossing. Andere pluspunt , hij is lekker licht en betrouwbaar.
    Ik ga nog ff testen of mijn ukulele en akoestische gitaar de cube ook lief vinden ;p
    Rock band kan je ook wel doen met een 30x hoor
    Prima amp voor van alles eigenlijk, jazzchorus clean channel is heerlijk en de rest eigenlijk ook.
    heb hem uiteindelijk toch vervangen voor een buizenamp cause nothing beats that :P
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  3. #3

    Standaard

    Buizen is de real thing, maar ik voor wat ik doe , voldoet het prima. Volgens mij had jij ocerigens mijn kapotte wah gekocht Rozh.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Ik heb een 20x.
    Hartstikke praktisch.
    Ben helemaal geen Boss/Roland fan eigenlijk, maar I'm hooked to my cube.
    Begrijp heel goed wat je bedoelt.
    Betere oplossing is een AC4 of iets van dat kaliber met een multi-effect, maar daar begint het geemmer eigenlijk al.
    Wil ik gewoon snel ff versterkt spelen, is 't ook altijd de cube.
    Geen geneuzel met kabels. voeding, menu's...
    En durf 't bijna niet hardop te zeggen; 't ding bevalt me prima, is 't in essentie alleen om iets uit te proberen ? ook voor 't eggie zou 't ermee doorkunnen.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 14 januari 2017 om 18:47

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JV73 Bekijk bericht
    Mijn oog viel op een roland cube30x. Ik was eigenlijk zeer verbaasd over het geluid en de power van deze amp. Ik speel nu al 34 jr. , maar ik werd gewoon blij van deze amp. En ja ok het is geen amp voor een rockband maar voor wat wij doen is dit echt een mooie oplossing. Andere pluspunt , hij is lekker licht en betrouwbaar.
    Nou ja, klaar dan toch? Niet gaan lopen miepen over andere (mogelijke) opties!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Voor een semi-akoestisch bandje is dat een keurige versterker. Kost niet te veel en tal van mogelijkheden. Suc6.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb wel een op zo'n ding gespeeld.........

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Rock band kan je ook wel doen met een 30x hoor
    Nee liever niet

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Heb de cube 30 ook kort gehad, ala backup voor m'n buizen spul.
    In een poprock coverband gaat dat ding niet werken.
    Aansluiten op een akoestische gitaar klinkt niet echt lekker. Je mist de sprankel van een tweeter die wel in een acoustasonic en bijvoorbeeld een AER versterker zit.
    Wil je zacht spelen en elektrisch kan het wel, maar zodra de drums stokken gaan gebruiken ben je weg.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Heb de cube 30 ook kort gehad, ala backup voor m'n buizen spul.
    In een poprock coverband gaat dat ding niet werken.
    Aansluiten op een akoestische gitaar klinkt niet echt lekker. Je mist de sprankel van een tweeter die wel in een acoustasonic en bijvoorbeeld een AER versterker zit.
    Wil je zacht spelen en elektrisch kan het wel, maar zodra de drums stokken gaan gebruiken ben je weg.
    Wij spelen ook niet superhard. Contrabassist gebruikt een klein Line 6 combootje en we hebben een percussionist die snare met brushes bespeelt en verder werkt met kleine dingen als shakers etc. We doen meestal van die kleine gelegenheden waar achtergrondmuziek nodig is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top