Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel31 Bekijk bericht
    Ik zou beginnen met die snaren op de juiste manier over de topkam te laten lopen....
    Die lak heb je er zo vanaf. Vraag is inderdaadd wat er onder zit.
    Slijtage op frets is afhankelijk van de ernst. Misschien is levelen al voldoende.
    Dat is juist het probleem. Als ik de snaren goed in de topkam leg en de gitaar stem dan lopen de snaren er door de spanning weer uit. Ze maken een hoek tussen de tuner en de nek waardoor de spanning bij de topkam ligt.
    Het lijkt haast alsof de tuner te laag zit of de nek erg scheef is.

  2. #12
    Member
    Geregistreerd
    12 september 2013
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    49

    Standaard

    Ik snap het probleem. Het feit dat je tuner niet in rechte lijn achter je topkam zitten zie je wel vaker, dus dat zou er niet voor moeten zorgen dat de snaren eruit lopen. Het zou kunnen dat je hals niet helemaal recht zit. Dit kan je testen door je snaren eraf te halen en bijv een 2 draadjes te spannen tussen je brug en topkam op de E en e snaar. Een draadje is makkelijker aantrekken dan snaren. Als je hals scheef zit, zie je dat gelijk. Dan moet je je hals recht zien te krijgen door vullen van de gaten en opnieuw boren. Dat trucje gebruik ik overigens altijd als ik een hals vast schoef. Draadje spannen, hals vastzetten met houtklem en dan gaten boren.
    Als dat niet het probleem is zou ik gelijk voor 10 euro een TUSQ topkam kopen. Daar liggen de snaren beter in omdat het geen V groef heeft, maar meer een U en de snaren er dan niet uit kunnen glijden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Of gewoon een stringtree, niet te ver achter de topkam die voor een scherpere hoek zorgt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  4. #14

    Standaard

    Bedankt voor de tips.
    Een scheve hals zou kunnen maar aangezien de hoge E snaar wel goed over het fretboard loopt denk ik dat het aan de tuners ligt.
    Ondanks dat, wat gebruik jij om de gaten op te vullen wat hard genoeg is om te voorkomen dat de boor weg loopt bij het boren van nieuwe gaten?

    Waarschijnlijk wordt het inderdaad een nieuwe kam (met diepere inkepingen en dat u profiel klinkt ook goed) in combinatie met een stringtee om de kam te ontlasten.

    Nogmaals bedankt voor de tips iedereen.

  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    12 september 2013
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    49

    Standaard

    Ik vind het een apart probleem. De tuners lijken mooi op een lijn te zitten, maar kennelijk zit te E te ver naar links of iets dergelijks??? waardoor die knik vanaf de topkam ontstaat? Ik heb in het verleden wel eens een combi gebruikt van houtzaagsel met 2 componenten epoxy om een gat te dichten. Is hard maar wel makkelijk te boren. Of het uiteindelijke mooi wordt.... zichtbaar blijft het, tenzij het binnen de ring van je tuner valt. In ieder geval succes ermee.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Volgens mij zitten de snaren er verkeerd op; zo horen vanaf het midden naar beneden opgedraaid te zitten. En ook is 1 wikkeling meer dan genoeg.

  7. #17

    Standaard

    Scherp!
    Wat HaroldA al zegt,
    Hier ligt de laatste wikkeling bovenop waardoor je de snaar uit de kam tilt,
    ligt de snaar onderop trek je hem als het ware in de kam, en zal het geheel beter zijn, het maakt dan ook niet zo veel uit dat
    de snaar en de tuner niet exact in een lijn liggen.
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  8. #18

    Picker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChrisWMan Bekijk bericht
    - Dit model was standaard blank gelakt dus als de vorige eigenaar er geen rare dingen mee heeft gedaan (anders dan roze schilderen) maak ik me daar niet zo druk om.
    - Ik heb dit type brug wel kunnen vinden maar met andere gaten en wil liever niet in de body gaan boren als dat niet nodig heeft.
    - De elementen horen licht crème te zijn. Deze zijn rook geel.
    - In de nekpocket heb ik niet heel veel ruimte. Ook niet nadat ik de verflaag heb verwijderd ben ik bang.
    Hallo,

    Ik zit me even af te vragen hoe je op het idee komt dat deze overgeschilderd is - is de laklaag zo slordig ?
    Ik ben er vrijwel zeker van dat dit de originele lak is. Ze zijn ook in andere kleuren dan blank geleverd, zie
    deze link voor een met een roze body.
    Waarmee ik overigens niet gezegd heb dat je hem mooi moet vinden... (vind hem zelf foeilelijk )

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Nou deze meneer heeft m afgeschuurd met goed resultaat.

    http://www.strat-talk.com/threads/ib...ot-wood.94206/
    Erg mooi inderdaad.
    Als het hout onder de huidige laklaag nog goed is ga ik hem denk ik ook stainen. Vraag is alleen welke kleur

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik1970 Bekijk bericht
    Scherp!
    Wat HaroldA al zegt,
    Hier ligt de laatste wikkeling bovenop waardoor je de snaar uit de kam tilt,
    ligt de snaar onderop trek je hem als het ware in de kam, en zal het geheel beter zijn, het maakt dan ook niet zo veel uit dat
    de snaar en de tuner niet exact in een lijn liggen.
    De snaren zitten inderdaad verkeerd.
    Moet er wel bij zeggen dat de hoek die de snaar maakt van de kam naar de tuner hoe dan ook te groot is.
    Moet dus of een nieuwe (diepere) kam maken/aanschaffen waar de snaren niet uitlopen maar waar dan wel veel spanning op komt te staan of een stringtree plaatsen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top