Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: EHX Wailer Wah

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard EHX Wailer Wah

    Even een review van de Electro Harmonix Wailer Wah die ik onlangs heb aangeschaft!

    Reden van aanschaf was voornamelijk omdat ik steeds vaker moet fietsen/lopen met m'n gitaar en effectplank en ondanks dat mij bescheiden board al in een draagtas van Thomann zit, vond ik 't toch wat zwaar allemaal. Dus m'n Vox V847 na jaren trouwe dienst op het board vervangen door de Wailer Wah. Scheelt qua gewicht echt een hoop!! Volgens mij wel meer dan een kilo en da's best veel voor één pedaal.

    Constructie:
    Ondanks de plastic behuizing voelt 't pedaal toch redelijk robuust en betrouwbaar. Het is ook niet dat harde plastic dat heel bros is, maar net een tikje elastischer en lekker stug, met een soort Hammerite-oppervlak, voelt goed. Minder was dat na 1 optreden de sweep niet meer klopte: al het hoog was weg! Na openen van de wah bleek de pot los te zitten en mee te draaien: moer was los gekomen! Vrij snel opgelost met een extra ring en extra een borg-ring ertussen en even goed vastzetten, maar het hoort natuurlijk niet bij een nieuw pedaal. Is misschien exemplarisch, dus vooruit, voordeel van de twijfel. Na de fix werkt 't goed. Elektronica is van dat mini-spul, dus modden met dit pedaal zou ik niet aan beginnen.

    Geluid:
    Niks mis mee, prima wah! Vergelijkbaar geluid als m'n Vox V847. De Vox is iets nasaler, de Wailer houdt meer laag over en gaat een tikkeltje verder door in het hoog, maar veel verschil is er eigenlijk niet.

    Conclusie:
    Qua geluid niet dé wonder-wah die alle andere wahs doet verbleken, maar gewoon een prima klassieke wah-sound die in vele muziekstijlen uitstekend bruikbaar is. Klinkt voor mij lekker vintage en vertrouwd. Zeker aan te raden, vooral wanneer je je pedal-board licht wilt houden!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    en heel betaalbaar zie ik...

    (leuke review trouwens!)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Thanks!

    Ja, de prijs is zeker ook het vermelden waard: €68 bij Bax!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top