Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Als ik niet hoef te zingen (lead) dan heb ik 1 oortje uit want vind het echt heerlijk om mn gitaar uit een Marshall kast te horen! Ik heb hele fijne oortjes en klinken erg goed en mijn stereo fx klinken geweldig over IEM maar niks klinkt vetter dan over een speakerkast

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    Bij mijn bandje spelen we allemaal over IEM's. We hebben zelf hiervoor een rackje gebouwd met een Behringer X18 air als mixer dus altijd onze eigen mix. Betekend wel dat we zelf de boel altijd miccen/direct outs. Voordat deze signalen ons rack ingaan gaan ze eerst door een splitter dus als de geluidsman gebruik wil maken van onze signalen dan pakt hij maar lekker de breakouts. Zo niet dan zorgt hij zelf maar voor microfoons ed maar wij hebben altijd onze eigen mix in het oortje, werkt prima!
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Als ik niet hoef te zingen (lead) dan heb ik 1 oortje uit want vind het echt heerlijk om mn gitaar uit een Marshall kast te horen! Ik heb hele fijne oortjes en klinken erg goed en mijn stereo fx klinken geweldig over IEM maar niks klinkt vetter dan over een speakerkast
    Doe ik ook regelmatig, gewoon om even te luisteren wat er uit de zaal terugkomt. Zo zijn er zoveel oplossingen om contact te houden met je bandleden en met het publiek.
    Dit jaar staan nieuwe oortjes op de begroting, heb ze nu bijna vijf jaar dus aan vervanging toe.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Ik gebruik een tech 21 power engine met tweeter mod https://www.guitar.com/articles/tech...ne-tweeter-mod
    Klinkt eigenlijk prima.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Doe ik ook regelmatig, gewoon om even te luisteren wat er uit de zaal terugkomt. Zo zijn er zoveel oplossingen om contact te houden met je bandleden en met het publiek.
    Dit jaar staan nieuwe oortjes op de begroting, heb ze nu bijna vijf jaar dus aan vervanging toe.
    Om die reden speel ik ook altijd met maar 1 oortje in, maar ben meestal de enige die dat doet. Ben ooit met goedkope Superlux begonnen en die bevallen nog steeds prima trouwens.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Om die reden speel ik ook altijd met maar 1 oortje in, maar ben meestal de enige die dat doet. Ben ooit met goedkope Superlux begonnen en die bevallen nog steeds prima trouwens.
    Is dat niet knap slecht voor je gehoor?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Is dat niet knap slecht voor je gehoor?
    Wat zeg je....?????? is dan best flauw

    Maar nee, daar heb ik nooit last van gehad.

  8. #28

    Standaard

    Wat betreft AX2 of AX-8 als je de keuze nog steeds niet hebt gemaakt:
    Ik heb zelf sinds kort de AX-8 en ben er super tevreden over.
    Uiteraard wel op zoek gegaan naar lekkerder klinkende IR's dan de stock edities maar dan heb je er een fantastisch geluid uit (niet dat de stock edities echt slecht zijn, maar voor wat ik wou was 9/10e niet geschikt).


    Persoonlijk ging ik liever voor de AX-8 omdat ik
    1) graag de "pedaal-functie" ingebouwd heb en niet dus nog X euro extra wou uitgeven aan een goed midi pedaal (makkelijke all in 1 solution) en
    2) ik had de "dual amp" mode vd ax2 niet nodig, wat in combinatie met meer iets meer processing power voor mij niet genoeg meerwaarde had om een hoop meer geld uit te geven aan de AX2. Je kunt uitstekend geluid uit de AX-8 halen zonder de dual amp mode (zit trouwens dual cab mode op, wat voor mij al fantastisch genoeg is).


    Wat betreft je monitor issue:
    Ik heb om eerlijk te zijn 0 problemen gehad om door de mix te komen als ik hem rechtstreeks de PA inplug. Komt prima door de mix heen mits de eq's ook een beetje fatsoenlijk staan afgesteld (kan i.m.o. veel schelen). Alleen dus wel handig als je een monitor voor je hebt liggen als je jezelf wat beter wilt horen.

    Stel dat er geen monitor zou zijn? Dan plug ik hem wel in m'n kleine combo's (blackstar ht-5) fx loop (heel fijn dat dit kan!!! geluid naar mengtafel en apart naar fx loop sturen) als ik niet te hard moet/mag gaan en in de fx loop van m'n 100 watt top als ik meer volume/presence op het podium wil. Allebei deze opties nog niet live nodig gehad overigens, maar klinkt overigens kwa sound wel heel erg "vet"!!
    www.icaros.nl

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Bedankt allen voor de moeite en het advies.

    Sinds eergisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een AX-8 en heb er een rcf NX12-SMA* FrFr actieve monitor gekocht. Op repetities gebeurt het dat we met een kleine mengtafel werken waarop geen iem's kunnen. Ook hebben we in het verleden al klojo's achter de mengtafel gehad die mijn iem's niet konden of wouden aansluiten of me een monitorlijn gaven waar mn gitaar niet (goed) in zat (je komt echt wel wat tegen), en dan zou ik daar mooi staan. Ook voor thuis handig om mn presets al grof te maken, ik heb nl geen echte studiomonitors.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder Bekijk bericht
    Bedankt allen voor de moeite en het advies.

    Sinds eergisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een AX-8 en heb er een rcf NX12-SMA* FrFr actieve monitor gekocht. Op repetities gebeurt het dat we met een kleine mengtafel werken waarop geen iem's kunnen. Ook hebben we in het verleden al klojo's achter de mengtafel gehad die mijn iem's niet konden of wouden aansluiten of me een monitorlijn gaven waar mn gitaar niet (goed) in zat (je komt echt wel wat tegen), en dan zou ik daar mooi staan. Ook voor thuis handig om mn presets al grof te maken, ik heb nl geen echte studiomonitors.
    Gratuliere!! Je hebt zo een mooi compact en goed klinkend setje!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top