Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 35 van 35
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Om die reden speel ik ook altijd met maar 1 oortje in, maar ben meestal de enige die dat doet. Ben ooit met goedkope Superlux begonnen en die bevallen nog steeds prima trouwens.
    Hmmm... dat soort oortjes maken een in ear systeem ineens wel een stuk toegankelijker. Toevallig afgelopen vrijdag nog over gehda met een geluidsman, maar die kwam al rekenend (oortjes op maat, zender/ontvanger, goede mengtafel op 10-15k per band uit. Dat is bij ons niet haalbaar, maar ik krijg echt gehoorproblemen zonder gehoorbescherming, maar met pluggen bereik ik ook nog geen fijn resultaat.

    Waar plug je ze in?

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Hmmm... dat soort oortjes maken een in ear systeem ineens wel een stuk toegankelijker. Toevallig afgelopen vrijdag nog over gehda met een geluidsman, maar die kwam al rekenend (oortjes op maat, zender/ontvanger, goede mengtafel op 10-15k per band uit. Dat is bij ons niet haalbaar, maar ik krijg echt gehoorproblemen zonder gehoorbescherming, maar met pluggen bereik ik ook nog geen fijn resultaat.

    Waar plug je ze in?
    Ik heb een gebruikte wireless Sennheiser EW300 set gekocht voor 150 EUR en de oortjes waren 13 EUR incl. verlengkabeltje. Die set werkt nog op de 'oude' frequenties, die door de komst van 4G telefoon onbruikbaar zou zijn geworden. Ik heb daar helemaal niets van gemerkt ook niet als m'n telefoon in 4G gelogd er vlak naast ligt. Ik pak wel de bovenste frequenties en die zouden net buiten 4G moeten vallen. Wat een geluidsman onder een goede tafel verstaat is mij vaak wat onduidelijk. Velen zijn fan van een bepaald merk en blijven daar bij. Laatste tafel die ik met een band heb aangeschaft was een Presonus 16.4.2 erg fijn ding en ook niet duur. Wordt niet meer gemaakt overigens

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Het ging iig om een tafel met voldoende monitoruitgangen. En die qua vast qua specs ook nog aan een hoop andere eisen moest voldoen. En uiteraard nog de gehele microfoonset voor drums, versterkers etc. die niet iedere band standaard in bezit heeft.

    Maar als ik jou zo begrijp dempen de oortjes het geluid van buiten voldoende om een goed geluid te geven als in ear systeem?
    Gebruik je die ook bij repetities? En versterk je daar dan ook drums voor uit? Of komt dat voldoende door?

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die Presonus heeft 6 aux outputs, die je voor montering kunt gebruiken. 4 gescheiden DSP's voor galm etc. ieder kanaal heeft apart instelbare dynamics, bekijk de specs maar.
    Microfoons zijn tegenwoordig niet meer zo duur, als je een beetje rondkijkt. Waar wil je die versterkers voor gebruiken dan.... bedoel je niet een heel PA...??

    Hoe goed die oortjes dempen hangt ook af van hoe hard jouw band speelt
    Ik gebruikte het niet bij repetities, maar de rest van de band wel.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Microfoons zijn tegenwoordig niet meer zo duur, als je een beetje rondkijkt. Waar wil je die versterkers voor gebruiken dan.... bedoel je niet een heel PA...??
    Bedoel microfoons voor drums, microfoons voor versterkers etc
    Maargoed... gisteren als een ware Duitse kampbewaarder het eerste deel van de repetitie fors ingezet op volumebeperking bij iedereen. Ging best goed, kon zonder problemen met oordoppen spelen. Ik sta nog erg dicht bij de drums, dus daarmee zou ik mezelf wat meer kunnen ontlasten denk ik. Drummer blijft wel redelijk rustig bij lager volume. Uiteindelijk langzaam maar zeker toch steeds harder. Onze 2e gitarist stelt z'n volume af met z'n pedaal (ik ga altijd uit van volumepedaal helemaal open is mijn max volume en kan wat achter in gevallen dat ik met volle gain wat lickjes speel die niet op solovolume moeten, dicht is dus nog 50% volume). Bij hem is dicht volledig mute en bij helemaal open vergaat de wereld. De exacte afstelling gaat de hele avond op gevoel en daar gaat het mi fout. De drums gaan dan eigenlijk automatisch mee en je bent weer terug bij af. Met het verschil dat niemand mij meer hoort, maar ik weiger harder te gaan. Volgende week nieuwe poging.

    Lastige is dat ik de enige ben die het wat schijnt te boeien. Gitarist heeft tinnitus, bassist is half doof, dat wel. Maar dat is rock en roll blijkbaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top