Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard FRFR monitor voor Axe FX

    Hallo

    ik speel al een tijdje met de idee om een Axe FXII of de AX-8 te kopen, vooral voor repetities en live met een pop/rock all round coverband. Eventueel ook voor thuis.

    Live speel ik altijd op in ears, repetities soms wel, soms niet. Naar het schijnt zouden die fractal dingen super klinken over IEM's. En het is lekker handig en compact. Probleem is dat de rest van de band me niet hoort als ik de fractal in de mengtafel plug (ik zou wel wat door de zangmonitors kunnen komen, maar je weet hoe dat gaat met zangeressen: de gitaar moet niet te luid staan). Daarom zou ik nog iets van podiumversterking nodig hebben. Eerst dacht ik om die fractal door mijn gitaarversterker te jagen (heeft geen FX-loop), maar ik lees her en der dat dit niet goed klinkt. Ik heb zelf een JBL EON 15 en een Mackie SRM450 actieve monitor (telkens de eerste versie). Maar dat is al behoorlijk groot en zwaar om telkens mee te pakken en ik weet uit ervaring dat een POD HD500 niet goed klonk over de Mackie. ik heb ook nog een akoestische AER 60 compact akoestische versterker, heeft XLR ingang. Misschien lukt het hier mee wel?

    Hebben jullie suggesties voor compacte FRFR actieve monitors, niet te groot, niet te zwaar, hoeft niet echt low budget te zijn.

    thx
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Waarom zou je niet eerst de mogelijkheden proberen die je nu al hebt?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    goeie vraag. Maar de Mackie verwacht ik niet te veel van, de JBL is mss wat neutraler. Maar dan nog, ik zou liever wat compacter willen.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Mackie SRM350 of Yamaha DXR10.
    Budget maar klinkt heel behoorlijk: Behringer B210d.

  5. #5

    Standaard

    Wil je een enkele monitor of wil je er 2?

    Ik heb zelf redelijk goede ervaringen met de Roland KC keyboard serie (12" of 15" 2 weg speaker systeem) die ook behoorlijk goed klinken. Voor de personal monitor afstand van 1.5 meter klinkt mijn KC550 vergelijkbaar en eigenlijk nog wat levendiger (meer live) als onze QSC12 PA speakers.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Wil je een enkele monitor of wil je er 2?

    Ik heb zelf redelijk goede ervaringen met de Roland KC keyboard serie (12" of 15" 2 weg speaker systeem) die ook behoorlijk goed klinken. Voor de personal monitor afstand van 1.5 meter klinkt mijn KC550 vergelijkbaar en eigenlijk nog wat levendiger (meer live) als onze QSC12 PA speakers.

    1 is al genoeg, want het is vooral opdat de rest van de band me kan horen. Zelf speel ik op in ears. Misschien ook gebruiken vr thuis

  7. #7

    Standaard

    Ik heb je post nog eens wat beter gelezen... Kan jullie geluidsman geen aparte monitor mix regelen? Want dan volstaat het inpluggen in de PA en op jouw eigen monitor de sound zodanig instellen dat je jezelf goed hoort binnen de rest van de muziek...

    Voor in-ear zou je hetzelfde kunnen doen. Een goede hoofdtelefoon versterker op de Aux monitor uitgang van de PA (aanrader is de Fischer Amps belt pack/stick) en een goede in-ear headphone (heb zelf een Shure SE535).

    Optie 3 is inderdaad een monitor maar dat is echt koffiedik kijken. Ik heb al zoveel verschillende dingen geprobeerd en ze klinken allemaal anders. Zoals eerder vermeld gaven de keyboard combo's van Roland een acceptabele sound. Maar je zal i.i.g. 250+ Euro moeten investeren.

    Tevens heb ik slechte ervaringen met te complexe setups m.b.t. fx-loops die vaak brom veroorzaken en het geluid zelfs kunnen degraderen. Daar zit ik tijdens een optreden niet op te wachten.

    Een goede zaal sound word voornamelijk bepaald door de kwaliteit van de PA installatie. Het zou dus zomaar mogelijk zijn dat je monitor sound zelfs beter klinkt dan de PA. Dus mijn advies is om een monitor te zoeken waarmee je zelf een goed geluid hebt waardoor je fijn speelt. Je mag overigens rustig een keertje komen luisteren op mijn Ax8 en KC550 monitor of QSC12.

    Eerlijk is eerlijk, thuis speel ik wel voornamelijke op buizen en bij belangrijke optreden neem ik mijn buizenset speciaal mee om dat het gewoon net wat fijner speelt. Is in combinatie met een goede microfoon of speaker emulator eigenlijk de 4e optie ;-)

    Maar het gemak en de veelzijdigheid van de AX8 maken het toch wel tot een zwitsers zakmes onder de gitaar versterkers en dus praktisch heel bruikbaar.

    Mijn monitor zou dus een Roland KC-350 worden of een coaxial zelfbouw cabinet waar ik aan denk (Matrix GM50 module, Eminence 12CX, 2,5kHz cross-over en een 1" ASD1001 hoge tonen driver).
    Laatst gewijzigd door tnijland; 14 januari 2017 om 01:41

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heeft de band dan geen monitors?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    the toetsenist gebruikt zijn Roland versterker als persoonlijk monitor die doorgelinkt wordt naar de PA. Hij is zodanig opgesteld dat de rest van de band hem hoort. Zangeressen hebben elk een monitor. Ik zet mijn gitaarversterker naast mij, gericht naar de rest van de band. Hierdoor hoor ik mezelf niet vanuit mijn versterker, maar ik speel toch steeds op in ears. Zelf zou ik niet willen spelen zonder een monitor, maar bas, drum en toetsenist horen alles voldoende (beweren ze).
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    ik heb mijn eigen mix, hoor. Voor mij is het geen probleem tijdens repetitie of optreden. Het zijn enkel de anderen die me niet meer horen. Anderzijds zou ik wel een compacte monitor willen voor thuis te spelen en af te regelen. Alhoewel ik denk dat ik toch moet afregelen op mijn in ears?
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top