Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard Fender American Professional

    Na 30 jaar is de Fender American Standard uit productie genomen en vervangen voor de American Professional. Ik heb hier nog niemand hierover gehoord. Geen reviews, geen meningen, nix. Nu weet ik niet waar ze inmiddels in de winkel hangen. Ik heb in ieder geval mijn local Fenderdealer gevraagd wanneer hij ze verwacht. Een aantal specs spreken mij zo op het eerste gezicht wel aan: a-symmetrische C-neck, bone nut, trebble bleed, narrow tall frets, tremelo arm zonder schroefdraad. Met een prijs van €1650,- zijn ze wel dichter bij de Elite serie gekomen.
    wanneer zal de Standard een mojo-plank worden?

    Andertons: https://youtu.be/mW_PZ_tRC1U

    Bollinger: https://youtu.be/VIepOOMebD0






  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De zoveelste variant op de american standard.
    Ik weet het niet. De elite serie is ook net een jaartje uit en die vond ik qua sound vlees nog vis. Humbucker te dunnetjes, single coils vlak, zonder diepte of dynamiek. Voor 1650 zijn er andere alternatieven die me meer aanspreken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik had niet eens een mening over de American Standard. Nooit op gespeeld maar het zal vast een fijne gitaar zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Wat Arjan over de pickups in de standard zegt, herken ik wel. Ik had een standard en heb ze er toen uitgegooid. In de Professional zitten nieuwe pickups die zijn ontworpen door Tim Shaw. Ik heb wat video's beluisterd, maar daarin valt niet echt te horen of dat nu een wereld van verschil is met de standard. Trouwens wel leuke kleurtjes zoals olive en sonic gray.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Die baby kots groene kleur is best leuk eigenlijk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Die baby kots groene kleur is best leuk eigenlijk
    Als je die Olive bedoelt, dan vind ik dat een smaakvolle keuze van Fender

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.755

    Standaard

    Kolere wat een hoop geld voor een " standaard" daar is heel veel leuks op strat gebied voor te koop.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Kotsgroen... mwah.... heb de kinderen net uit de luiers en die kleur valt voor mij af😆

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    De pickups zijn wel leuk bedacht. Bovenste drie magneetjes A5, onderste drie A2 als ik me niet vergis. Gedachte is dat de bassnaren gedefinieerd blijven en de rest niet te puntig klinkt. Op Strat-Talk zijn de ervaringen wisselend. Geen vintage klank, clean zo zo, met wat dirt schijnen ze het goed te doen.
    De hals zou een tikje meer schouders hebben dan modern C van de laatste 10 jaar. Prima, hoewel ik met Modern C ook prima uit de voeten kan.
    Natuurlijk moet je gewoon die dingen gaan uitproberen bij de winkel, maar op het eerste gezicht voor mij geen reden om m'n standards de deur uit te doen voor pro's.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    De pickups zijn wel leuk bedacht. Bovenste drie magneetjes A5, onderste drie A2 als ik me niet vergis. Gedachte is dat de bassnaren gedefinieerd blijven en de rest niet te puntig klinkt.

    Per pick-up is er een andere Alnico combinatie. Zo heeft de brug-pu allemaal dezelfde en de hals-pu Alnico5 voor de omwonden snaren en Alnico2 voor de plane snaren. De middelste ben ik ff vergeten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top