Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 december 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    228

    Standaard acoustisch: Bermuda Triangle Exit

    Bermuda Triangle exit. Nummer van Stefan Grossman.
    (Opbouwende) kritiek wordt gewaardeerd.

    http://members.lycos.nl/janb2/Bermuda.mp3

    gr. Jan

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.082

    Standaard

    Klinkt wel goed, niet helemaal zuiver, maar valt verder wel mee. Het tempo zwalkt ook af en toe (mag ik niks van zeggen) en om dat te verbeteren moet je het nummer heel langzaam spelen met een metronoom. En volgens mij klopt het ritme op het laatst niet helemaal, om dat te verbeteren moet je ook met een metronoom oefenen of een keer goed naar een opname luisteren. Wel een leuk nummer, ik ken het van Harry Sacksioni (staat op zijn cd "helden"). Klinkt lekker rustig. Heb je hier misschien een tab/bladmuziek van, lijkt me een heel leuk nummer om te spelen.

    Janne

  3. #3

    Standaard

    Klinkt wel leuk ja. Ik vind het een beetje slordig gespeeld, maar dat kan aan mij liggen. Ik speel het nummer zelf ook, en heb ook iets moeite met het snel spelen van dit stuk. Als ik jou was zou ik het nog eens een paar keer wat langzamer spelen, totdat het echt goed gaat. Daarna kan je het wat sneller gaan spelen. Ik hoor nog te veel dingetjes die fout gaan (nootjes fout, haperingen). Het gaat al wel de goede kant op, maar kan nog een stuk strakker. Dit alles niet vervelend bedoeld, maar gewoon als nuchtere kritiek (waar je om vroeg).
    It's all about character...
    http://www.reinoutvrijhoef.nl

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    ijmuiden
    Berichten
    554

    Standaard

    zwalk, zwalk

    te snel en te veel foutjes om echt mooi te zijn. Wel geinig nummer, al is het mij te Sacksioni met al die frutseltjes.

    Als ik dit soort fouten maak (want dit is gewoon boven je kunnen spelen) dan oefen ik het nummer verplicht met een metronoom en verplicht op een tempo waarin ik het wel kan. Dat is mijn beste methode om het stuk uiteindelijk toch op het juiste tempo te kunnen spelen. Ik geef toe dat dat wel saai is (want 80% van de passages gaat wel goed) maar het werkt uiteindelijk wel (voor mij dan )

    Succes ermee!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door delphiro
    te snel en te veel foutjes om echt mooi te zijn. Wel geinig nummer
    nough said, iets meer oefenen en je hebt hem goed!
    pokkel'n

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 december 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    228

    Standaard

    Bedankt!!

    Jullie hebben helemaal gelijk. Schrok zelf ook van het zwalken. Heb een bloedhekel aan spelen met metronoom, maar pas als je eens wat opneemt merk je hoe onregelmatig het tempo is. Pleidooi om jezelf eens wat vaker op te nemen..

    Jan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top