Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 76 van 86 EersteEerste ... 26667475767778 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 751 t/m 760 van 852

Discussie: Ibanez club

  1. #751
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    De trem posts zijn de twee 'bouten' in de bovenkant van de body waar je trem in hangt.

  2. #752
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    De trem posts zijn de twee 'bouten' in de bovenkant van de body waar je trem in hangt.
    Ook wel bekend als de studs.

    Staat op zo'n uitleg voor de floyd rose die ik bezocht toen ik mijn vader het principe wilde uitleggen

  3. #753
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Ook een goed woord ervoor, al vraag ik me af of hij het wel had geweten als ik had gezegd 'trem posts zijn studs'

  4. #754
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Ook een goed woord ervoor, al vraag ik me af of hij het wel had geweten als ik had gezegd 'trem posts zijn studs'
    Hahahaha

  5. #755

    Standaard

    Ibanez grg170dx met roland cube 15x

    1 week oud, daarvoor gitaar gespeelt:

    Smells like teen spirit, one , nothing else matters, tetris thema, simpsons theme, paar bosnische akkoorden liedjes, mario theme, hit me with your best shot, halo intro theme, zelf bedachte rock rifje

  6. #756
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2009
    Locatie
    België
    Berichten
    204

    Standaard

    Ik heb nu al 2 weken mijn eerste Ibanez in bezit en zal m maar eens hier posten.
    Ibanez RG2550Z



    Mijn bevindingen: Mijn droomgitaar. De Finish is wat ik altijd wouw. (dat wit met die 'gold flakes' erin die glinsteren in licht, niet te zien op de foto's ) De mat spiegelende slagplaat is meestal donkergrijs achtig en past vindt ik goed bij de rest van de gitaar.
    De EdgeZero tremolo is gewoon zalig. Die ZPS erin laat de meeste kopzorgen van Floyd Roses verdwijnen (moeilijk stemmen omdat de brug dan van spanning veranderd, double stops enzo)
    En die neck is prachtig. Zeker die AANJ (All Acces Neck Joint) waar de neck 2-3 frets later aan de body bevestigt is dan een gewone neck.

    Zijn de licht-goudachtige frets eigenlijk met een bedoeling of voor de sier?
    Ibanez RG2550Z (yeah!) >< Epiphone Les Paul standard >< Line6 Flextone III >< Matsuoko klassieke gitaar
    Luister niet naar mij, ik ben maar een 16-jarige leugenaar uit Belgie...

  7. #757
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    AANJ? Tsss de oldschool tilt joint op oude RGs is veel vetter (letterlijk en figuurlijk):



    Paul Gilbert (niet de minste) heeft niet voor niets zijn nieuwste PGM model (PGM401) weer laten uitrusten met zo'n neck joint

    Fretwire is zover ik weet niet iets bijzonders, maar gezien de legering waar de frets meestal van zijn gemaakt (iets met koper, silver en nikkel?) kan een 'gouden' glans voorkomen.

  8. #758
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2009
    Locatie
    België
    Berichten
    204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    AANJ? Tsss de oldschool tilt joint op oude RGs is veel vetter (letterlijk en figuurlijk)
    Is zo'n Neck Joint dan veel beter?

    De frets vielen me gewoon op omdat mijn Epiphone die kleur niet had en andere gitaren die ik gezien heb ook niet.


    EDIT: Ik begrijp m Je bedoelt dat de sound iets vetter iets. Maarja kan het voordeel van beter bij de hoogste frets geraken voor mij toch niet compenseren. En ik weet wel wat er vetter is aan de AANJ, de looks Zo'n grote neck joint past niet bij de body van een RG ( )
    Laatst gewijzigd door Thmz; 6 november 2009 om 22:03
    Ibanez RG2550Z (yeah!) >< Epiphone Les Paul standard >< Line6 Flextone III >< Matsuoko klassieke gitaar
    Luister niet naar mij, ik ben maar een 16-jarige leugenaar uit Belgie...

  9. #759
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Hehe niks mis met de AANJ hoor Nu is die tilt joint ook niet echt een dikkerd, maar die AANJ is wel super sleek en past inderdaad goed bij het ontwerp. Het is wel grappig dat de originele tilt joint de afgelopen drie jaar weer een soort rentree maakt dankzij een aantal reissues (de 20th Anniversary RG550's, de RG770DX reissue, PGM100RE) en nu natuurlijk de PGM401.

    Samen met de waardering van oude trems zoals de Edge tegenover de 'hekel' aan nieuwe (helaas over de rug van comfortabele trems als de Edge Zero en ZR) zie je dat er ook bij Ibanez weldegelijk 'vroeger was alles beter' sentimenten aan het ontstaan zijn. Nog een paar jaar en een tweedehands 80s/vroeg 90s RG5550 is onbetaalbaar

  10. #760
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    9.934

    Standaard

    Over PGM's gesproken, ik wil eigenlijk nog wel eentje scoren, die laatste witte, uhm, de 301 als ik me niet vergis, maargoed, waar koop je zo'n ding nu nog he ?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hoeveel daarvan gebruik je nou daadwerkelijk?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top