Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: advies looper

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Dat was er destijds ook al hoor. De Lexicon Jamman was er al begin jaren '90. Het was mijn eerste looper en ik heb er destijds veel lol mee gehad. Looping is echt niks nieuws, het is alleen nu (helaas) een hype geworden.

    Zelf ben ik meer van net experimentele loopen en begin ik langzamerhand een hekel te krijgen aan die loopers die alleen maar een akoordenschema'tje loopen en daar eindeloos overheen pielen. Maar dat terzijde.

    Om op de vraag van de OP terug te komen. Bijna iedere looper kan wat jij vraagt. Alleen zijn er niet veel looper die ook drumpatronen hebben. Ja, de Digitech Jamman heeft 9 drum ritmes dacht ik. Beter voor jou doeleinden is om een simpele looper te kopen (bijvoorbeeld de Ditto) en dan een losse drumcomputer. Er zijn oom genoeg drumloops te vingen op internet.

    Ik vraag me trouwens af waarom je perse enkele minuten looping tijd wil? met 1 minuut heb je toch al meer dan genoeg?
    vanwaar je aversie? Om te schrijven en te oefenen zijn loopers heerlijk. Live zijn er ook bands die er mooi gebruik van maken.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    vanwaar je aversie? Om te schrijven en te oefenen zijn loopers heerlijk. Live zijn er ook bands die er mooi gebruik van maken.
    Dat weet ik natuurlijk wel maar meestal niet op een manier die ik mooi vind. Voor thuis te oefenen prima natuurlijk.

    Ik heb niks tegen looping. Maar ik zoek het meer in de creatieve loopers zoals Fripp, Adrian belew en Andre Lafosse om maar wat te noemen. Mensen die echt iets met de loops doen in plaats van gewoon met een akkoordschema mee zitten pielen of eindeloos over dezelfde 2 maten stapelen tot er geen weg meer terug is. Dat noem ik geen loopen. Dat laatste is wat je meestal ziet en daar is mijn aversie tegen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2010
    Locatie
    omgeving Arnhem
    Berichten
    183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Dat was er destijds ook al hoor. De Lexicon Jamman was er al begin jaren '90. Het was mijn eerste looper en ik heb er destijds veel lol mee gehad. Looping is echt niks nieuws, het is alleen nu (helaas) een hype geworden.

    Zelf ben ik meer van het experimentele loopen en begin ik langzamerhand een hekel te krijgen aan die loopers die alleen maar een akoordenschema'tje loopen en daar eindeloos overheen pielen. Maar dat terzijde.

    Om op de vraag van de OP terug te komen. Bijna iedere looper kan wat jij vraagt. Alleen zijn er niet veel loopers die ook drumpatronen hebben. Ja, de Digitech Jamman heeft 9 drum ritmes dacht ik. Beter voor jou doeleinden is om een simpele looper te kopen (bijvoorbeeld de Ditto) en dan een losse drumcomputer. Er zijn ook genoeg drumloops te vingen op internet.

    Ik vraag me trouwens af waarom je perse enkele minuten looping tijd wil? met 1 minuut heb je toch al meer dan genoeg?
    Die Lexicon Jamman kende ik toen niet (maar dat bleek al wel). Kwam uit in 1994, toen had ik er al een paar jaar noodling op zitten op mijn studentenkamertje. In die tijd had ik nauwelijks geld en ook geen oog voor pedaaltjes, laat staan voor 19 inch spullen. M'n enige pedaal was lange tijd een EHX Small Stone uit begin jaren '70. Voor fl. 17,50 gekocht in een kringloopwinkel. Daar wisten ze al helemaal niks van pedalen, bleek wel uit die verkoopprijs.😃


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #14

    Standaard

    Een paar weken geleden is een Fame stereo looper hier langs geweest.
    Die is nu bij de oosterburen (Musicstore.de) voor een vrienden prijs. Een geen gelul pedaaltje dat doet wat het moet doen. Ik vond m prettig in ieder geval.

    https://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/...GIT0039205-000

    Kijk maar eens of het wat voor je is.
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #15

    Standaard

    Ik heb zelf een TC Electronic Ditto Looper, en ik heb een Boss RC-2 gehad. Ik vond het bij de Boss heel duidelijk merkbaar dat de kwaliteit van het geluid snel achteruit ging na een paar overdubs. Die heb ik toen verkocht, en toen ik de Ditto looper probeerde was ik wel te spreken over het behoud van geluidskwaliteit. De Ditto looper heeft natuurlijk geen extra functies, maar ik hou wel van die simpelheid. Ik wou achteraf wel dat ik voor de Ditto Looper X2 was gegaan. Die extra stop-button lijkt me echt heel handig. 2x tappen om de loop te stoppen werkt niet in de praktijk vind ik.
    Een Boss RC-30 lijkt me ook supergaaf, maar ik kan me voorstellen dat die weer te duur wordt. Maar ik neem aan dat ze de geluidskwaliteit toch enigszins verbeterd hebben tussen de RC-2 en de RC-3 en RC-30?

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    26 maart 2011
    Locatie
    op het randje
    Berichten
    57

    Standaard

    'hier een ditto X 2 looper ,ik had ook eerst de ditto maar de x2 is inderdaad een stuk handiger ook nog wat extra fx zoals reverse en half speed..geluid is erg goed.Ik heb ook de jamman stereo wel eens geprobeerd maar vond het geluid beduidend minder.
    Verder ervaring met de akai headrush maar die ruiste bij mij erg dus dat was geen klik.De ingebouwde looper van de boss fx500 ook geprobeerd maar de ditto x2 is bij mij de winnaar,ook nog eens stereo dat is handig als je met 2 versterkers werkt..

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik snap niet dat er zo weinig loopers zijn met drumbeats.
    Dat ligt toch zo voor de hand om een looper en een drummachine te integreren.
    Maar nee hoor......
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Ik snap niet dat er zo weinig loopers zijn met drumbeats.
    Dat ligt toch zo voor de hand om een looper en een drummachine te integreren.
    Maar nee hoor......
    Ik moet zeggen dat mijn ervaring met drumbeats niet echt goed was bij de Boss RC-2... Al die modussen maakt het voor mij te verwarrend om me nog te kunnen concentreren op de loops waar ik mee bezig ben. Ik zing er ook graag bij dus daar moet ik ook nog rekening mee houden.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Thx. voor zover voor alle adviezen. De kanshebbers zijn op dit moment de JamMan XT Stereo en (als m'n zoon met 40 sec kan leven) een Zoom G3 multi-effect. Beide omdat een simpele drumtrack toch wel handig lijkt.
    Ik laat komend weekend weten wat het is geworden.
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top