Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard Amptweaker DeFizzerator

    Kwam dit apparaatje tegen, de Amptweaker DeFizzerator: http://www.amptweaker.com/page/DeFiz...eaker-126.aspx
    Is net, of moet nog op de markt komen, maar lijkt me een leuk apparaat om fizzy hoog wat te temperen. Voor m'n beide JCM800's zou het niet verkeerd zijn denk ik, zeker in combinatie met V30's. Je mids blijven snijden, maar niet meer dat soms te harde hoog. Bovendien passief, ook handig.

    Ik dacht, ik breng het even onder de aandacht.

  2. #2

    Standaard

    Het is dus eigenlijk een tone knob zoals je op je gitaar hebt, alleen dan in een pedaal en met een schakelbare capicator. Gelukkig staan ze bij Amptweaker met beide benen op de grond en is de prijs en marketing daar ook naar. Op zich een nuttig product, eigenlijk een soort omgekeerde presence knop.
    Op zich wel grappig, de ontwerper van de 5150 die zelf zegt 'instead carrying your 5150 to some guy and spending $400 dollars to get some bias mod done, what you're probably trying to mess with is that, this little tweaky thing'.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Veel meer is het denk ik ook niet dan een schakelbare capacitor, maar daar is inderdaad de prijs ook naar. Het kost je geen tweede hypotheek en zou best wel 's goed kunnen werken voor wat het moet doen. Dat filmpje van de 5150, zo zou het ook best wel 's goed kunnen werken voor m'n beide JCM 800's. Die hebben van zichzelf ook wel een beetje dat fizzy hoog, zeker in combi met V30's. Maar ik wil die V30's niet weg doen, want dat mid en het strakke, punchy laag bevalt me wel en doet door de mix snijden als boter. Formaatje is ook oke, kan prima onder bijv. een Pedaltrain.

    Wat ik me wel afvraag, is wat het met de rest van de pedalen doet die ook in de fx loop zitten. Ik heb daar bijv. een MXR Carbon Copy in zitten, die van zichzelf ook vrij donker klinkt. Dat vind ik precies goed, maar hoeft van mij niet nog donkerder te gaan klinken. Wellicht dat het scheelt of je die DeFizzerator voor, of achterin de keten hebt van je fx loop.

  4. #4

    Standaard

    Ik denk dat je het precies hetzelfde moet zien als een EQ; bij een delay zal het niet uitmaken of je hem ervoor of erachter zet. Of je iets nou eerst herhaalt en daarna donkerder maakt of andersom: ervan uitgaand dat een Carbon Copy niet vervormt krijg je hetzelfde resultaat.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ah, oké. Ik heb ook weinig tot geen ervaring met EQ's. Nog nooit echt nodig gehad. Hmm... Verleidelijk... Wel doen... Niet doen...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    En besteld. Ben benieuwd of het wat is!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Driewerf GVD! Post.nl weigert het pakketje mij toe te zenden, omdat ze eerst meer info willen hebben over het pakketje. Echt nog nooit meegemaakt!! Kennelijk hebben ze bij Post.nl geen internet, of anders bij de douane niet. Dan hadden ze in een paar klikken kunnen zien wat het van apparaatje is en hoeveel het kost. Ik overweeg om het pakketje weer retour afzender te laten sturen, ben er een beetje klaar mee. Eerst is het pakketje al ik weet niet hoe lang al in Nederland, maar nog niet ontvangen door Post.nl en nu ineens meer info verschaffen van mijn kant. Alsof ik de verzender ben!

    Tot zover mijn frustratie, moest het even kwijt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Na een hoop getouwtrek en nog even extra inklaringskosten, heb ik 'm dan eindelijk binnen. Nog niet heel erg goed kunnen testen, want alleen op huisvolume, maar tot nu toe niet ontevreden. Ik heb 'm uitgeprobeerd op een Ceriatone JCM 800 2203 met een Marshall 1936 JCM 800 cab met twee V30's. Niet teveel gain, met een tubescreamer en een Hardwire SC2 er voor. Ik heb 'm zowel na de pedalen, voor de versterker gezet als in de fx loop. Dat laatste werkt het beste. Je hebt drie standen; fizz, buzz en crackle. De fizz stand werkt alleen voor het absolute tophoog, de buzz weer een laagje verder, enz. In mijn geval werkt de fizz stand het beste. Een 2203 heeft een wat piekerig tophoog, zeker in combinatie met V30's, wat nu prima weg te draaien is, zonder dat je verder hoog verliest, of dat je geluid überhaupt wezenlijk verandert. Dit trucje werkt dus ook voor eender welk pedaal met een wat schel tophoog en; helemaal passief.

    Ik moet 'm nog op oorlogssterkte uitproberen de eerst volgende repetitie. Ben benieuwd. Kijken wat ie met een 2210 in de fx loop doet.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Wat een gedoe zeg...... Fijn dat je hem nu hebt! Hopelijk is ie ook op oorlogsterkte goed en is niet alles voor niets geweest!

    Robin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top