Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard HNPD: Carl Martin Red Repeat delay

    Inmiddels de vierde delay waar ik ervaring mee heb. De eerste was een Boss DD-6, waar ik echt niks mee kon. Of het mijn manier van spelen was of het pedaal zelf weet ik niet, maar het leverde aanvankelijk een redelijke afkeer op tegen delay's.

    Het duurde daarom ook vrij lang tot ik mijn tweede delay kocht, maar ik kon een aanbieding van een T-rex Reptile niet laten schieten (vond ik toen). Flinke poos gehad, maar toch wel erg uitgebreid en veel geld voor een pedaal wat ik toen niet heel veel gebruikte.

    Een tijdje terug in verband met een Johnny Cash tribute een Ibanez DE7 geleend, en daarmee kon ik wel lekker overweg, vooral op de 'echo'-stand. Ik denk dat ik gewoon niet zo'n fan ben van delay, maar meer van echo, dus dat de delay donkerder klinkt. Aanvakelijk wilde ik die DE7 graag overnemen van degene waar ik hem van geleend had, maar het ding blijkt niet helemaal bedrijfszeker. Het level verloopt zonder dat ik aan de potmeter zit. Dus ben ik op zoek gegaan naar een goeie DE7 of iets anders in dezelfde prijsklasse.

    En zo kwam ik uit bij de Red Repeat. Niet bewust, maar deze kwam in mijn zoekopdracht op Marktplaats voorbij. Met name de prijs en de features waren interessant. Dankzij de tone mooi donker in te stellen, verder een duidelijke layout met de juiste instellingen. Het instellen van een korte delay is wel wat lastig, want onderin maakt ie erg grote stappen (op 8 uur heb je al een seconde delay), dus echt fijninstellen onder de seconde is moeilijk. Dankzij een paar Grolsch rubbertjes (je weet wel, die straplocks) onder de knoppen schiet ie al niet zo makkelijk meer per ongeluk van de instellingen af. Verder zou ik het formaat als minder handig kunnen omschrijven, maar het is wel een mooi vormgegeven pedaaltje. En aangezien ik nog geen pedalboard heb is dat nog geen issue. Het wordt alleen wel tijd voor een plankje nu, met 5 pedalen.

    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 6 januari 2017 om 11:02
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Kan je de pot niet vervangen door één met een ander verloop? Of lul ik nu uit mijn nek? Het ziet er wel goed uit, en CM is een goed merk! Veel plezier ermee, en ik hoop voor jou dat dit een blijvertje is.....

    Robin.

  3. #3

    Standaard

    Fijne delay, ik gebruik deze ook al vele jaren. Dat verloop van de potmeter klink niet goed. De mijne zit pas ergens voorbij 12uur op 500ms en rond 8uur onder de 200ms en is in dat gebied erg makkelijk voor slapback-echo te fine-tunen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Gisteren in de band mogen proberen, en hij is echt lekker. Niet prominent aanwezig, wel hoorbaar. Meer een natuurlijke, vloeiende delay. Erg lekker!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Goed man, veel plezier ermee. Ook lekker retro uiterlijk.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gefeli! Hij ziet er cool uit. Qua vorm is ie minder handig op een pedalboard, maar sometimes you win, sometimes you loose.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Gisteren in de band mogen proberen, en hij is echt lekker. Niet prominent aanwezig, wel hoorbaar. Meer een natuurlijke, vloeiende delay. Erg lekker!
    Gefeliciteerd! Een delay vind ik het mooist dat hij wat op de achtergrond aanwezig is, m.a.w. dat je zo nu en dan even moet luisteren of hij nog wel aanstaat. Dat doet die van jou blijkbaar ook. Mocht mijn DE-7, waar ik ontzettend tevreden mee ben en al jaren op mijn bordje staat, ooit eens de geest geven dan is deze CM zeker een optie!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Thanks allen!

    Ja, het is zeker vooral vorm voor functie, als het gaat om praktisch gebruik. Maar goed, het zij zo. Het is van de vier delay's die ik heb gebruikt zeker één van de fijnste en de best klinkende. Met de DE7 als goeie tweede. De mogelijkheid om de tone van de echo in te stellen is toch wel een groot pluspunt. Dat kan op de DE7 ook, maar die heeft twee standen waar je het mee mag doen. Het instellen van de delaytijd is op de DE7 wel veel preciezer te doen dankzij het schakelaartje waarmee je de zone kunt selecteren. Als je maar één instelling nodig hebt iig. Als je in één keer van heel kort naar heel lang wilt, is de CM weer handiger. En qua
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top