Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 94
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik ben altijd zo benieuwd wat zo'n apparaat dan kan wat een ander apparaat niet kan.....

  2. #12

    Standaard

    Na toch redelijk wat tijd te hebben besteed met zowel Axe-Fx 1, 2 de Torpedo CAB, buizen pedalen met speaker simulatoren etc. en nu weer de AX8 en daarnaast mijn bestaande buizen sets aan te houden zou ik de volgende ervaringen willen delen:

    - Met modeling ben je redelijk in staat om een perfecte mix sound te realiseren die goed in de buurt komt van de nummers die je wilt spelen. Je bent vrijwel altijd in staat om een sound te vinden die past bij de song.
    - Modeling is meer dan IR + effecten; Ik zou eerder zeggen modeling is een combinatie van pre-fx, amp, cabinet (IR) en post-fx en dat maakt een groot verschil. Van invloed zijn dus op de klank (net als bij een pedalen set) zijn de drive pedalen, amp type en master settings, IR cabinet en uiteindelijk equalizing etc.
    - Een betere modeler geeft ook betere resultaten mits de persoon ook de juiste oortjes heeft. Maar...een modeling apparaat vraagt veel geduld en onderzoek om er enigszins acceptabele sounds t.o.v. een live buizenamp mee te realiseren. Maar weinig modellen klinken direct goed. Het klinkt snel te scherp of juist te dof omdat je zelf de frequenties vaak nader moet bijstellen. Het helpt om hoog en laag weg te draaien maar vergt het tevens een grote variatie aan parameters...
    - Zodra je alles hebt opgenomen vallen de verschillen grotendeels weg (zowel PA als hoofdtelefoon) en daarom loont modeling wel de moeite, vanwege het eindresultaat in de zaal...
    - Modeling i.c.m. actieve monitoren komt echter niet in de buurt van een goede (buizen)amp met een gitaarspeaker cabinet rechtstreeks gemonitored. Het loont dus zeker de moeite om met een fijne buizen amp te blijven spelen als je tevreden bent over de sound en niet teveel wilt gaan variëren. Koop dan liever een paar goede microfoons. Geluk zit vaak in simpele dingen ;-)

    T.o.v. de topic schrijver zou ik willen zeggen dat een Torpedo CAB een goede basis is i.c.m. een analoge preamp en bestaande drive pedalen en het geeft de vrijheid om zelf extra effecten toe te voegen. De Torpedo is tevens redelijk simpel te bedienen: power amp selectie, speaker cabinet, microfoon en uiteindelijke equalizing. Je mist dan wel de kleuring van specifieke preamps (Vox, Tweed etc.) of speciale power amps (zoals rectifier etc.)

    Koop je nieuw dan kun je waarschijnlijk beter een AX8 kopen al deze mogelijkheden wel heeft qua klank kleuren maar ook factoren complexer is qua bediening.

    Er tussenin? Helaas de Rack 11, Digitech, POD HD etc. zijn gewoon niet vergelijkbaar. Een Kemper misschien...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 6 januari 2017 om 01:27

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Als je nu geen Axe-FX kunt of wilt permitteren wat is dan het beste/goedkoopste alternatief voor zo'n apparaat?
    Waarom niet gewoon een 2ehands Axe fx Ultra? Waarom zoeken naar een alternatief als je de originele vrij goedkoop (rond de 1100 euro) kan krijgen 2ehands? je kan een Axe fx natuurlijk niet vergelijken met zo'n Zoom ding of een POD....
    Als het echt zo goedkoop moet ga je aan kwaliteit inboeten en dan is de vraag of het de moeite nog waard is.
    Laatst gewijzigd door apekop; 6 januari 2017 om 14:47
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #14
    Banned
    Geregistreerd
    24 oktober 2016
    Berichten
    641

    Standaard

    Die Axe fx is toch ook niet alles. Die versterkermodellen. Atificial flavour. Op een echte buizenbak pielen blijft onovertroffen.

    Milko sluiten.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Heb je zelf ook een Axe fx dan of er ooit langere tijd op gespeeld? het is toch niet het onderwerp van dit topic of een buizenbak beter klinkt dan een Axe fx....
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #16

    Standaard

    Mag zo zijn maar Milko heeft wel gelijk. Sorry
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.354

    Standaard

    En ik eet liever vlees als vis;dat is ongeveer net zo off-topic.
    Wat jij en Milco vinden van modeling kan me aan mijn reet roesten.

  8. #18

    Standaard

    Ik kan je de Torpedo CAB echt van harte aanbevelen als extra bouwsteen op je pedalboard die je met met behulp van een looper zou kunnen inschakelen om rechtstreeks de mengtafel in te pluggen. De looper is overigens wel nodig want de Torpedo CAB kun je niet in true bypass zetten. Het is gewoon een heel goed pedaal dat een perfecte opname sound kan toevoegen. Ik heb hem een jaartje met succes gebruikt in combinatie met een Blackface preamp, Lex Bos Superdrive (beide buizen) en allerlei mooie effectpedalen. Voorwaarde is wel dat je een goede preamp sound sectie hebt en daar ook tevreden mee bent.

    Sinds ik de Lex Bos Buddy amp i.c.m. met zijn Superdrive en de (geweldig digitale) Eventide H9 heb, speel ik daar natuurlijk wat liever op. Net als mijn Vintage Revolution Pedalpro en de stereo Ernst Flieck ook nog steeds favoriet zijn. Ga je voor puur en het beste dan zijn met name vervorming, druk en live belevenis toch wel redenen dat ik mijn buizen amps ernaast blijf houden. Een torpedo live zou hier overigens best toegevoegd kunnen worden voor een perfecte PA/opname sound. Heb zelfs zitten twijfelen over een isolation box i.c.m. microfoon als opname mogelijkheid. Maar dat wordt allemaal sjouwen en behelpen...

    De AX8 is gewoon enorm praktisch en veelzijdig en sinds we als band nu in-ear spelen is dat het meest flexibele Zwitserse zakmes geworden. Geen gesjouw meer en een afdoende acceptabel/veelzijdig sound-palette. Alle sounds die je via je computer hoort zijn tenslotte ook opgenomen...

    Daarom ben ik zowel fan van zowel analoge als digitale techniek die ik afhankelijk van de situatie (thuis, jam, repetitie, optreden etc.) meestal in combinatie toepas ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 6 januari 2017 om 21:32

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Mag zo zijn maar Milko heeft wel gelijk. Sorry
    Kan wel zijn maar het is niet on topic.
    Laten we er geen analoog vs digitaal discussie van maken.

    De vraag is gewoon wat is een goede poor man's Axe-FX?
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  10. #20
    Banned
    Geregistreerd
    24 oktober 2016
    Berichten
    641

    Standaard

    En ik eet liever vlees als vis;dat is ongeveer net zo off-topic.
    Wat jij en Milco vinden van modeling kan me aan mijn reet roesten.
    Een beetje cola in de bilnaat helpt.

    Milko sluiten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top