Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 94
  1. #71

    Standaard

    Zonder amps spelen is de toekomst! Veel ( jazz ) gitaristen doen het al. John McLaughlin en Andrian Belew ( oa King Crimson ) spelen al met laptop en modelling aparatuur.
    Ik heb zelf een pocket pod. Kan gewoon niet geloven dat je zoveel sounds in zo'n klein kastje hebt. Toen ik in 1983 mijn eerste gitaar kreeg was dit nog "toekomstmuziek".

  2. #72

    Standaard

    Zonder jazz gitaristen te willen beledigen maar voor een goede jazz sound werd al vaak gemaakt met een neutrale versterker zodat de hollow-body van de gitaar daarmee beter uitkomt. Dat is met modeling gewoon redelijk eenvoudig na te bootsen omdat een goede equaliser hier al veel kan doen. Ook de heavy sounds zijn vaak redelijk goed na te bootsen met modeling vanwege compressie etc. Het probleem zit hem juist vaak in het nabootsen van de dynamiek van een buizen amp in het schemer gebied tussen clean en crunch.

    Daarmee zeg ik dus dat modeling iets goeds is en gelukkig een hele grote markt adresseert maar dat er zeker ook nog wel een weg te gaan is. Maar het zou zomaar 10 jaar kunnen duren ;-)

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zijn beide ook geen jazz gitaristen, om de vergelijking nog logischer te maken

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Check eens de specs van de nieuwe Zoom G3Xn voor €185,- Staat ook het e.e.a. over in het New Gear topic.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2006
    Locatie
    Achterhoek!
    Berichten
    357

    Standaard

    Atomic Amplifire of Amplifire 12

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Zijn beide ook geen jazz gitaristen, om de vergelijking nog logischer te maken

    John Mc Laughlin is wel degelijk een jazz (fusion) gitarist. Belew niet inderdaad.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Locatie
    Vlaanderen
    Berichten
    394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc s Bekijk bericht
    modeling is de toekomst en over 10jaar spreken we niet meer over buizen wegens voorbij gestreefd let maar op ! :-)
    Niet zozeer wegens voorbijgestreefd maar wel omdat de gemiddelde hobbyband nergens meer aan de bak zal komen met klassieke apparatuur. De geluidsnormen worden steeds strenger en steeds moeilijker te respecteren voor rockbands met een luide drummer en ditto gitaarversterkers...

  8. #78
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb pas de Boss GT001 bij Bax Amsterdam uitgeprobeerd met een koptelefoon. Zeker in de wetenschap dat ik via de koptelefoon uitgang luisterde, heeft het geluid mij aangenaam verrast. Die GT001 is gemaakt voor opnames met de computer en zou zeg maar de desktopversie van de Boss GT100 vloerprocessor zijn.
    Die Boss GT100 lijkt mij niet verkeerd als vervanger voor de Axe Fx.

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    John Mc Laughlin is wel degelijk een jazz (fusion) gitarist. Belew niet inderdaad.
    Nahja, ik heb dat notengefriemel van McLaughlin nooit als jazz beschouwd, maar snap dat dit samen met exotische maatsoorten al snel gevonden wordt.

    Al hebben McLaughlin en zeker Belew zo ongeveer overal op gespeeld en alles uitgeprobeerd, ik zie ze nu niet direct de trend bepalen.

    Maar ik ben benieuwd of de TS al verder is met zijn zoektocht.

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Gaan we weer. Natuurlijk is McLaughlin wel jazzrock gitarist. En heeft niemand daar twijfel over inclusief Wiki, Amazon, jazz festivals, gitaarbladen en zo'n beetje alle muziekwinkels ter wereld.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top