Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 94
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Beste low budget alternatief voor een Axe-FX?

    Als je nu geen Axe-FX kunt of wilt permitteren wat is dan het beste/goedkoopste alternatief voor zo'n apparaat?

    Dit is hoe ik het zie. Die Axe-FX is in feite een fx-processor gecombineerd met een IR loader. Gewone fx processors zoals die van Boss, Zoom, Digitech, etc. hebben geen IR loaders voor de cab simulaties en komen ipv met simulators die gebaseerd zijn op EQ instellingen. Die cab sims zijn dan ook het zwakke punt; ze klinken niet heel erg overtuigend. Naar mijn idee is het goedkoopste alternatief voor een Axe-FX dan ook een een fx processor gecombineerd met een losse IR loader. De goedkoopste zijn op dit moment de Lodigy EPSi en de AMT Pangea. Daar kun je dan zelf je eigen cab sims in laden. Je krijgt dan iets als onderstaande set up. Je zou de cab sims IR's op nog op je computer kunnen doen, maar ik weet niet of je die processing direct (zonder tijdsvertraging) kunt krijgen. Kan dat?

    Anyway, wat is jullie gedachte hierover?



    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 5 januari 2017 om 13:49
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2

    Standaard

    het gaat niet om wat een apparaat KAN,

    het gaat er om hoe die KLINKT.

    Goedkoopste methode is met minder spullen en minder geluiden te werken maar dan voor beste kwaliteit te gaan.

    apparaat X die apparaat Y goedkoper vervangt. Is imho een niet werkende aanpak.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    apparaat X die apparaat Y goedkoper vervangt. Is imho een niet werkende aanpak.
    Nou wel voor een backup, hoor....
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Ik ben zelf aan het dubben over de aanschaf van de torpedo-cab.
    Deze heeft behalve IR's ook eindversterkersimulatie aan boord.
    Je hebt dan in principe genoeg aan een overdrive pedaal of distortion pedaal en de torpedo-cab.
    Of een willekeurig multi-effektpedaal met de speakersimulatie uitgeschakeld.
    Het apparaat is echter al een jaar of 4 in de handel,dus is eigenlijk weer bijna achterhaald door iets met nog meer rekenkracht.
    Kortom ook hier volop twijfel door de razendsnel voortscheidende techniek.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Klinkt zo'n two notes torpedo-CAB beter dan de two notes wall of sound (via de pc) eigenlijk?
    Ik weet niet of de hardware nog iets hoorbaars doet met het geluid, maar ik krijg met alle IR meuk tot nu toe gewoon echt geen prettig speelbaar geluid via de koptelefoon.
    Ik heb trouwens met deze setup, een preamp en fx unit, via focusrite interface naar de wall of sound vast wel latency, maar ik merk er in ieder geval niks van.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik heb een Torpedo Cab en het is een heel fijn ding.

    Maar als je in de markt bent voor een TC is dit misschien ook wel interessant voor je: AMT Pangaea FX
    http://amtelectronics.com/new/amt-pangaea-cp-100fx/

    489 euro bij Thomann:
    https://www.thomann.de/nl/amt_pangaea_cp_100_fx.htm





    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 5 januari 2017 om 17:22
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Klinkt zo'n two notes torpedo-CAB beter dan de two notes wall of sound (via de pc) eigenlijk?
    Volgens mij is dat hetzelfde.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    het gaat niet om wat een apparaat KAN,

    het gaat er om hoe die KLINKT.
    Wijze woorden. Ik heb het recent al ergens aangegeven hoe je met een Boss GTxxx een meer dan overtuigende sound kan krijgen. En ja, gewoon o.b.v. de ingebakken speakersims die bijna iedereen verafschuwt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Als je nu geen Axe-FX kunt of wilt permitteren wat is dan het beste/goedkoopste alternatief voor zo'n apparaat?
    Simpel antwoord: Fractal AX-8.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top