Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 94

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Beste low budget alternatief voor een Axe-FX?

    Als je nu geen Axe-FX kunt of wilt permitteren wat is dan het beste/goedkoopste alternatief voor zo'n apparaat?

    Dit is hoe ik het zie. Die Axe-FX is in feite een fx-processor gecombineerd met een IR loader. Gewone fx processors zoals die van Boss, Zoom, Digitech, etc. hebben geen IR loaders voor de cab simulaties en komen ipv met simulators die gebaseerd zijn op EQ instellingen. Die cab sims zijn dan ook het zwakke punt; ze klinken niet heel erg overtuigend. Naar mijn idee is het goedkoopste alternatief voor een Axe-FX dan ook een een fx processor gecombineerd met een losse IR loader. De goedkoopste zijn op dit moment de Lodigy EPSi en de AMT Pangea. Daar kun je dan zelf je eigen cab sims in laden. Je krijgt dan iets als onderstaande set up. Je zou de cab sims IR's op nog op je computer kunnen doen, maar ik weet niet of je die processing direct (zonder tijdsvertraging) kunt krijgen. Kan dat?

    Anyway, wat is jullie gedachte hierover?



    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 5 januari 2017 om 12:49
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top