Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ohw ok..... mijn boekhouder kost mij een paar honderd EUR en levert mij duizenden euro's per jaar op......
    Hoe krijg je dat voor elkaar?
    Tenminste, als normale particulier krijg ik het niet voor elkaar om duizenden euro's meer terug te krijgen dan dat ik reeds krijg.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ohw ok..... mijn boekhouder kost mij een paar honderd EUR en levert mij duizenden euro's per jaar op...... wellicht doe ik wat fout of woon ik in een wat minder interessante plek van ons land....
    Ik ken geen goede boekhouders die 6x per jaar voor je aan het werk zijn voor een paar honderd euro. Alleen een fatsoenlijk jaarverslag kost al gauw €400,- ex btw. Afijn, het is ook appelen en peren vergelijken, want niemand heeft evenveel inkoopnota's, verkoopnota's etc. daarnaast doet hij ook mijn btw-aangifte, terwijl veel anderen dat zelf doen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Zolang je er niet veel geld mee verdient zal de Belastingdienst je inkomsten uit de gitaarlessen beschouwen als "inkomsten uit overige werkzaamheden". Hier hoef je geen btw over te heffen, maar officieel moet je de inkomsten wel opgeven voor de inkomstenbelasting (hoewel je in principe altijd btw in rekening moet brengen wanneer je een dienst aanbiedt ziet de fiscus dit soort dingen doorgaans door de vingers, vanwege de kleine ondernemersregeling is het zo dat wanneer je wel geregistreerd staat als ondernemer je immers de btw die jij zou heffen toch niet hoeft af te dragen, dus zodoende). Btw heffen kan pas als de Belastingdienst jou een btw nummer geeft. Daar zijn ze over het algemeen wat terughoudend mee. Als je inderdaad al een tijd regelmatig inkomsten uit de gitaarlessen genereert en verwacht dat je dat op structurele basis zult blijven doen dan kun je een afspraak maken met de Kamer van Koophandel om je als zzp'er te laten registreren. Als ze je willen inschrijven dan krijg je vervolgens ook een btw nummer en vanaf dan ben je officieel een "vrije jongen".
    Laatst gewijzigd door NLF; 7 januari 2017 om 15:51

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ik ken geen goede boekhouders die 6x per jaar voor je aan het werk zijn voor een paar honderd euro. Alleen een fatsoenlijk jaarverslag kost al gauw €400,- ex btw. Afijn, het is ook appelen en peren vergelijken, want niemand heeft evenveel inkoopnota's, verkoopnota's etc. daarnaast doet hij ook mijn btw-aangifte, terwijl veel anderen dat zelf doen.
    Klopt, hij wil er ook eigenlijk wel onderuit en vraagt aan nieuwe one-man-band klanten zeker het 3-voudige. Ik ben ook een redelijk gemakkelijke klant voor boekhouders.

    Maar terug op de originele vraag. Reken eerst eens even uit hoeveel inkomsten je per maand hebt uit het lesgeven en haal daar sowieso eerst 21% af, want die kun je direct afdragen aan de fiscus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top