Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Voorstelling

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Locatie
    NL
    Berichten
    6

    Music Voorstelling

    Hallo allemaal, ik speel al 45 jaar gitaar en mijn spel heeft eigenlijk nog steeds een erg hoog kampvuur-gehalte. Ik ben nooit verder gekomen dan wat getokkel.

    Na omzwervingen op toetsen en drums, ben ik nu toch weer terug bij mijn eerste liefde en ik hoop hier wat te leren. Eerst maar eens lezen over de merken van nu, wat is goed en wat niet ... Mijn Ibanezen/nessen kunnen wel een verfje gebruiken, geloof ik

  2. #2

    Standaard

    Welkom.
    Merken van nu, wat goed is en wat niet?
    Ach, naar mijn mening is een goede gitaar een gitaar die goed aanvoelt, ook al is het geluid misschien niet wat je eigenlijk wilde. Na een tijdje ga je uit iedere gitaar wel het beste halen. Liever een persoonlijk geluid dan een goed maar inwisselbaar geluid.
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Weest wellekoome… en wat goed is??? als je die vraag hier op het forum stelt, ben je wel even met lezen bezig….. Mijn ouwe Ibanez is nog steeds goed… een jaren 80 Burny ook…. een japanse Tokai ook… en zo kunnen we doorgaan.. heeft ook met budget te maken; koop het beste dat je je kunt veroorloven (wil je 1 hele dure of een hele batterij minder dure?) en pas er op dat je geen nepperd koopt…..dat laatste… koop geen nepperd…. da's het belangrijkste.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Locatie
    NL
    Berichten
    6

    Standaard

    Dank voor de reacties en de adviezen. Ik ga maar eens wat gitaren uitproberen. Het moet goed aanvoelen inderdaad, dat had ik destijds (35 jaar geleden) ook met mijn Ibanez western, waar ik nog steeds plezier van heb. Nu is het aanbod echter veel groter en zie ik door de bomen het bos niet meer. Mijn gitaarspel rechtvaardigt geen dure, fancy gitaar. Een goedkoop, degelijk exemplaar zou mooi zijn.

    Maar als merken als Cort, ESP, Fazley, Stagg e.d. bij voorbaat afvallen vanwege de gebrekkige kwaliteit, kan ik wat gerichter gaan zoeken naar de door mijn gewenste Les Paul.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wat is je budget?
    Selecteer van daaruit merken. Zoek je een betaalbare les Paul zou ik zeker kijken bij Cort, doodad en Harley Benton. Voor een klein budget prima gitaren.

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Locatie
    NL
    Berichten
    6

    Standaard

    thnx Arjan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top