Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Klankgat element

  1. #1

    Standaard Klankgat element

    Ik heb vd week een Epiphone AJ220 gekocht voor €100 euro. Ik speel al 34 jr gitaar maar heb nog nooit zo'n mooie gitaar gehoord. Zelfs mijn vrouw hoorde het ;p .Het bovenblad is nl niet gelamineerd hout .Dus je krijgt echt een mooi sprankelend warm geluid. Ik heb over het algemeen een hekel aan het piezo geluid en wil mij voortaan live v een microfoon bedienen. Maar voor sommige situaties is een element wel handig. Ik wil niks verbouwen aan deze prachtgitaar,dus ik zoek een klankgat element ofzo (plug and play) . Dus als ik het element niet gebruik moet ik m eraf kunnen halen
    Heb nu een cheap Boston sph-10 met volumeknop en jackaansluiting. Niet heel erg slecht maar ik zoek iets warmers en die mijn natuurlijke geluid redelijk benaderd. ( oja en het liefst geen vaste kabel ). Ik zie allerlei merken..maar ik zoek naar ervaringen van jullie.

  2. #2

    Standaard

    Geen element, maar IMHO de best klinkende oplossing als een vaste microfoon niet kan:
    https://www.thomann.de/nl/dpa_dvote_4099_guitar.htm
    Kan me voorstellen dat 500 euro te duur is, maar eenmaal hiermee gespeeld en je wilt niets anders.


    Zelf ook ervaring met de Dean Markley klankkast elementen, niet zo heel goed.
    Deze raad ik aan:
    https://www.thomann.de/nl/fishman_rare_earth_blend.htm
    https://www.thomann.de/nl/lrbaggs_m1...ole_pickup.htm

    Mijn ervaring is dat alles onder de 100 eur niet echt goed klinkt.
    Laatst gewijzigd door duckman; 3 januari 2017 om 11:25

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik heb van Seymour Duncan al 25 jaar zo'n element. Zit in een houten behuizing, wat er best fraai uitziet. Bax verkoopt ze voor €54,-

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JV73 Bekijk bericht
    Ik wil niks verbouwen aan deze prachtgitaar,dus ik zoek een klankgat element ofzo (plug and play) . Dus als ik het element niet gebruik moet ik m eraf kunnen halen...

    ...( oja en het liefst geen vaste kabel ). Ik zie allerlei merken..maar ik zoek naar ervaringen van jullie.
    Dean Markley zou ik links laten liggen, ik heb zo'n ProMag gehad en die pikte veel storing op en het volume van de snaren was niet in balans.

    Geen vaste kabel, dat maakt de spoeling al een heel stuk dunner. Zelf heb ik nog een Schaller Western III maar die koop je niet nieuw meer denk ik. Wel goed en alles verstelbaar: complete elementhoogte, polepieces per snaar. Makkelijk in te steken en uit te halen en kabel afneembaar. Kun je dus ook altijd laten zitten.



    Je hebt ook een Western II gehad met wat regelaars (Built in Volume control and 4 way switch (single coil/humbucker/out of phase/off)) als je dat ook nog wilt:

    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top