Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    890

    ideetje Intonatie fout op 2 snaren, Martin DC-E1

    Heren,

    Ik heb momenteel de Martin DC-E1 van mijn buurmeisje onder mijn hoede om wat probleempjes te fixen. De meeste heb ik getackeld, maar één ding blijft me aanstaren. De intonatie is spot on op 4 snaren, maar de G wijkt 20 cents af naar beneden en de hoge E zelfs 35. Gemeten met stemapparaat en ingebouwde tuner op open snaar en 12e fret. IK zie verder geen gekke dingen. Brugkam verloopt iets per snaar, maar dat is halve millimeterwerk. Aan de topkam ook geen vreemde zaken te ontwaren. Heb het idee dat de hals iets te recht afgesteld staat, maar dat zou mijns inziens niet dit probleem op moeten leveren.

    Daarnaast klinkt de gitaar aardig dof naast mijn Ibanez JA-500. Snaren lijken me ietwat aan de dikke kant en zijn vrij oud, maar ook weer niet zó oud. Is dit gewoon een kenmerk van deze gitaar?

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    is dat met nieuwe snaren?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    De brug zou gecompenseerd moeten zijn en netjes verlopen dus. Intonatie en dergelijke eigenlijk alleen maar controleren bij nieuwe snaren. Eerst rekken en daarna checken. 10 tegen 1 dat de gitaar dan ook een eind beter klinkt met meer sprankel.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basileia Bekijk bericht
    Snaren lijken me ietwat aan de dikke kant en zijn vrij oud, maar ook weer niet zó oud.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    is dat met nieuwe snaren?
    Volgens mij niet.

  5. #5

    Standaard

    doe er eerst maar es nieuwe goede kwaliteit snaren op, ik wed dat je probleem dan weg is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top