Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Op de site van Zilla cabs staan alle prijzen. In Pound sterling (£) weliswaar.... Ook de verzendkosten naar NL


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #12

    Standaard

    Met verzending bij, 540...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Ha leuk, een fellow-Zilla.

    Die speakercombi raadde hij mij ook aan. Het mooie is: als je clean pakt zingt ie mooi vol, zonder storend in de balans te zijn. Vrij ideaal, omdat de creamback wat bas en hoog accentueert en de V30 het midden. Pak je overdrive en gooi je de boel open, dan blaft ie geweldig mee. Met de vorige 10" setup was mijn drive kanaal een soort aan/uit knop, omdat ik weinig effect kreeg met het spelen van de volumeknop. Nu is het een monster!!!!
    You can't be a vet. You rock too much.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard Zilla Cabs Studio Pro 2.12" in the house!!!

    Mooie cabs hoor! En eindelijk normale prijzen. Qua geluid zullen ze het IMHO niet beter doen dan het huidige aanbod van cabs, maar de prijs is met een bedrijf als Zilla cabs eindelijk weer terug naar normaal. Als ik zie wat bijvoorbeeld Bogner of Two Rock voor een 2x12 vraagt...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Als geluidsman vraag ik me dan gelijk af of de gitarist een voorkeurs speaker heeft als er 2 verachillende in een kast zitten. Samen maken ze een machtig mooi geluid maar als ik nou maar 1 mic ter beschikking heb? (Zal niet vaak voorkomen maar puur theoretisch gezien....)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb een 4 x 12 kast met 2 verschillende Celestion types en ik hang m'n microfoon altijd voor 1 van de bovenste. Geen flauw idee welke dat is/zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Mooie cabs die Zilla dingen. En niet duur.

    Ik hou zelf niet van cabs met verschillende speakers. Voor mij klinken die altijd vreemd en uit balans. Te gecompliceerd. Voor een andere gitaarsound heb je meestal gewoon een tweede gitarist. Dat moet voor mij niet in 1 cab zitten.
    Plus... als je er twee types insteekt met een ander rendement hoor je bv een V30 met 100db dubbel zo hard als pakweg een T75 met 97db rendement.
    Voor mij gewoon twee speakers van hetzelfde type graag.

    MS

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    ... En er is inmiddels zo'n ruime keuze aan speakers dat het IMHO ook niet meer nodig is, 2 verschillende speakers.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Zo te zien een goede bouwkwaliteit , zeker voor het geld. Prima alternatief dus.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Ik heb een aantal 2.12" gehad met dezelfde speakers (V30, Greenbacks) en deze klinkt echt wel completeren zeker niet uit balans. Je moet wel speakers uitzoeken met hetzelfde rendement, of wat er heel dicht tegenaan ligt. Daarom werd de Creamback 65 ook afgeraden. Toch kun je de speakers zo niet afserveren: als de een juist meer midden afgeeft, met misschien een wat lagere gevoeligheid, gebruik je toch dat mooie midden om de andere speaker te completeren. Die gasten van Zilla meten alles na en ze hebben een samenwerking met een studio die ook veel meetwerk voor ze doen voor de praktische kant.

    Om een mic in te zetten, zou ik 'm op de Creamback zetten. Je kunt met een andere situatie ook kiezen stereo te spelen, waarbij ze beiden los versterkt worden. Met verschillende speakers is dit wel zo spannend, maar je moet er de band voor hebben en de effecten wel precies goed afstellen. Dat terzijde.
    You can't be a vet. You rock too much.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top