Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard welk polijstmiddel is favoriet

    Hallo Allemaal.
    ik ben op dit moment bezig met het opknappen van een cort strat die al jaren wachtte om weer bespeelbaar te worden.
    nu ben ik met de laklaag bezig (bij het frezen van een humbucker ruimte bleek er onder de zool van de vrees iets te zitten dat kraste)
    beschadiging met geweekt watervast 1200 en 2000 schuurpapier weg gewerkt en ben aan het polijsten.
    ik heb nu Meguiar's Deep Crystal Paint Cleaner en Turtle wax Glasreiniger polish
    ik had met het schuurpapier de boel glad maar dof, maar met bovenstaande polish middelen kom ik wel tot een glans maar niet zoals het origineel en sommige plekken blijven dof of lijken vettig.

    waar ga ik de mist mee in, of is er een beter middel hiervoor

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik heb een multi stap systeem.

    Begin met schuren tot grit 2000. Dan commandant 4. De krasjes die overblijven, menzerna heavy 400. Dan de 2.500 en ik maak t af met 3000.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    commandant 4, doe je dit met een polijstmiddel (blauwe commandant) of met de hand?
    de fijne krassen die overblijven van commandant 4 herken ik en dacht dat ik met die glass polish beter uit zou zijn.
    die menzerna heavy 400 ken ik niet. moet maar eens even zien of ik die in de buurt krijgen kan.
    korrel 2500 en 3000 ben ik nog nooit tegen gekomen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    commandant 4, doe je dit met een polijstmiddel (blauwe commandant) of met de hand?
    de fijne krassen die overblijven van commandant 4 herken ik en dacht dat ik met die glass polish beter uit zou zijn.
    die menzerna heavy 400 ken ik niet. moet maar eens even zien of ik die in de buurt krijgen kan.
    korrel 2500 en 3000 ben ik nog nooit tegen gekomen.
    je kunt zelfs korrel 12000 krijgen maar ik geloof dat Orph hier de menzerna 3000 bedoelt
    life sucks and then you die

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    menzerna klinkt wel een stuk beter dan commandant.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Polijstschijf....?


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    menzerna lijkt wat minder makkelijk te pakken te krijgen.
    kan evt. wel een haakse polijstmachine gebruiken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik heb een polijstmachine met polijstschijven maar ik gebruik liever de schuimkoppen in combi met menzerna voor op mijn festo concentrische schuurmachine, geeft een stuk minder rommel en polijst net zo goed

    ik gebruik deze menzerna https://www.carcareproducten.nl/nl/p...g-500-menzerna
    ik ga ook de 3000 nog aanschaffen, gewoon omdat het kan maar met de 500 krijg ik al een professionele glans met cellulose
    life sucks and then you die

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik gebruik deze menzerna https://www.carcareproducten.nl/nl/p...g-500-menzerna
    ik ga ook de 3000 nog aanschaffen, gewoon omdat het kan maar met de 500 krijg ik al een professionele glans met cellulose
    Tip van 2016 Fred! Ik was al via nat schuren tot 2500 en daarna micromesh bij de commandant beland maar ik bleef (alweer) maar buffelen om de glans op pijl te brengen . Vanmiddag is die Menzerna bezorgd en net even een proef stukje gedaan. WOW amazing Fred!!! En gewoon op de hand met katoenen wattebolletjes!
    !
    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superfly Bekijk bericht
    Tip van 2016 Fred! Ik was al via nat schuren tot 2500 en daarna micromesh bij de commandant beland maar ik bleef (alweer) maar buffelen om de glans op pijl te brengen . Vanmiddag is die Menzerna bezorgd en net even een proef stukje gedaan. WOW amazing Fred!!! En gewoon op de hand met katoenen wattebolletjes!
    !
    heb jij zoals Fred ook cellulose? want ik heb ook dat polijstmiddel maar op acryl en 2k merk ik eigenlijk geen verschil met commandant 4

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top