Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard HNGD! Klira Jazzmaster

    Vorig jaar heb ik een Jazzmaster kopie gekregen van een kennis, gitaar was in slechte staat, actie was 1 cm hoog bijna, jack input klikte niet meer, frets waren zo goed als versleten en de elektronica was defect.

    Gitaar 2 weken geleden naar een gitaarbouwer gebracht en gezegd dat ik de gitaar goed bespeelbaar wil hebben, dit was mogelijk gelukkig.

    In het topic vorig jaar werd gegist naar Fasan/Klira/Hofner en nog wat andere Duitse bouwers.
    Het bleek een Klira Jazzmaster uit `65 te zijn van Elsenhout, en weegt (Als 'ie 't al weegt) 1,5 kilo.

    Gitaar heeft een nieuwe tuner gekregen, alle elektronica is opnieuw bedraad, gitaar is opnieuw afgesteld, gitaar is herfret, de hals is opnieuw gelakt en hij heeft gelukkig de body hetzelfde gelaten (Want de gitaar heeft wat wear en tear omdat 'ie al 51 jaar oud is natuurlijk)

    https://www.youtube.com/watch?v=2diIF0-VR3A
    Filmpje! Hier in praat ik over de gitaar en bespeel ik deze ook (Clean/Crunch, 2 verschillende gain settings en met delay.

    Normaal hoort zo`n thread als deze met foto's, maar ik vond een filmpje (Zeker omdat het al zo`n oude gitaar is) Beter op z`n plaats.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb wel meteen een vraagje En misschien weten de gitaristen hier dat wel met een soort gelijke gitaar.
    Gitaar heeft een normale 3 weg selector switch voor pick up 1 of 2 of beide, en met de Treble selector knob uit doet 'ie hoorbaar switchen tussen brug/nek/beiden, maar met de Treble selector aan doet 'ie niets qua switching (Geeft natuurlijk wel geluid, en ook een stuk twangy-er) Zie ik wat over het hoofd of hoort dit zo?
    Laatst gewijzigd door Braddie; 25 december 2016 om 00:00

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Superleuk filmpje!

  4. #4

    Standaard

    leuk dat de gitaar nieuw leven is ingeblazen, één woord van kritiek het is geen klira,zoals vorig jaar ook al is vastgesteld, ik heb de catalogus van 1965 daar staat hij niet in, dit type trem werd ook niet door klira gebruikt


    dit is de standaard klira trem.

    het is een fasan,vele malen zeldzamer.

    die schakeling klopt wel zoals hij op jouw gitaar is, is wel te modificeren.

  5. #5

    Standaard

    ah, ja ik geloofde die bouwer toen ie het had over Klira. Maar het is dus een Fasan?

    ik vind er erg weinig info over. en als ik zoek op Klira Jazzmaster vind ik meer modellen die op deze lijken dan wanneer ik op fasan Jazzmaster zoek

  6. #6

    Standaard

    maar jullie hebben er meer verstand van hehe

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    En toch... sluit hem toch aan op een fatsoenlijke buizenamp, ipv die crappy boss gt... er gaat een wereld voor je open, bradster🤘

  8. #8

    Standaard

    sluit hem denk ik bij de repetitie ff direct aan op de Marshall.

    Maar ik vind die Boss ook wel prima

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Er gaat een wereld voor je open als je hooguit 3 losse pedaaltjes in de loop van je amp gooit, chorus-delay en een wah direct in je input van je amp en verder clean-crunch en lead uit je amp. Klaar ben je. Ik heb je filmpjes van je optredens gezien en dat volstaat.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Geinig apparaat hoor, mojo !

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top