Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Even de Klira Jazzmaster testen! Whatever You Want

    Na een kleine 2 weken is mijn Klira Jazzmaster uit 1965 weer terug van weggeweest.
    https://www.youtube.com/watch?v=yqqm...ature=youtu.be

    Verwacht niets bijzonders, behalve de sound van de gitaar en de Boss GT-6, erg prettig.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Misschien moet je nog een topic hierover openen.....

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Filmpje iscwel grappig.
    Maar ik hoor niet echt verschil met je strat. Je klinkt op beide gitaren exact hetzelfde.
    Of dat positief is weet ik niet, misschien ligt het aan je gear. Die gt- serie heb ik ook gehad, maar alles klonk hetzelfde, welke gitaar je ook erop aansloot.Probeer beide gitaren eens op te nemen op buizenamp zonder fx unit ertussen. Misschien dat het verschil dan beter hoorbaar is.

  4. #4

    Standaard

    Ik hoor wel degelijk een verschil, hij klinkt een stuk meer als een Les Paul bijvoorbeeld die Klira, zeker het nek element heeft een bepaalde warme klank die je met een strat niet hebt.

    En of het positief is dat ik hetzelfde klink op beide gitaren? Denk het wel toch? Heb ik in elk geval een eigen geluid. Ronnie Wood klinkt ook haast exact hetzelfde op een Les Paul als op een Strat (Niet dat ik mijzelf hier mee wil vergelijken, maar dat is óók een gitarist :P )

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Filmpje iscwel grappig.
    Maar ik hoor niet echt verschil met je strat. Je klinkt op beide gitaren exact hetzelfde.
    Of dat positief is weet ik niet, misschien ligt het aan je gear. Die gt- serie heb ik ook gehad, maar alles klonk hetzelfde, welke gitaar je ook erop aansloot.Probeer beide gitaren eens op te nemen op buizenamp zonder fx unit ertussen. Misschien dat het verschil dan beter hoorbaar is.
    Men noemt dit ook wel het "Zoom-effect".

  6. #6

    Standaard

    Ik noem het voornamelijk het "Cameramicrofoon audio" Effect

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Men noemt dit ook wel het "Zoom-effect".
    Zoom effect als in een zwerm bromvliegen in een puntzak - aldus Jan Akkerman 😆

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top