Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard Once in a lifetime :)

    Nu mag je één keer in je leven naast Don Felder de partij van Joe Walsh spelen in Hotel California, en wat doe je? Let op de gitarist rechts naast Don en vraag je met mij af wat hij de helft van de tijd (vanaf 2:30) aan het doen is

    https://youtu.be/XiirZMpaqmU

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    That famous "Bacon sound" was eventjes de sound of silence. Felder speelt die song al 20 jaar op feesten & partijen, die speelt die solo desgewenst ook achterstevoren. Je ziet hem kijken, ok... trouble in the back, got ya bro ....
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Allebei professionals. Die gast meldt zich af bij de geluidsman, gaat op zoek naar het probleem en is net op tijd om foutloos de eindsolo mee te spelen.
    Don Felder gaat gewoon door, waarschijnlijk zou hij dat zelfs doen als de hele band uitviel en knikt even "hey daar ben je weer" als alles weer werkt.

    Zag ook deze nog.... blijkbaar zijn er meer lui die van clean naar lead gaan met hun volumepot


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Grandioos gespeeld. Ik vond Don Felder altijd de beste gitarist en zanger binnen The Eagles. Mooie tone en mooi dynamisch gespeeld👍 Wist niet dat hij nog tourde.
    Maar Joe Walsh was blijkbaar de bekendste.

  5. #5

    Standaard

    Het kan aan de positie van de camera liggen... maar wat staat die 2e gitarist hard (en wat speelt hij heavy! Too much als je het mij vraagt)
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB Bekijk bericht
    Het kan aan de positie van de camera liggen... maar wat staat die 2e gitarist hard (en wat speelt hij heavy! Too much als je het mij vraagt)
    Hij is gewoon blij dat 'ie het weer doet...!!

    Of bedoel je "One of these nights"...? Dat geluid is niet erg in balans om het zachtjes uit te drukken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt maar in dat filmpje van 'ome of these nights' heeft hij een heerlijk gitaar geluid. De filmer staat pal met z'n neus op het podium, logisch dat het geluid niet in balans is. Staat hij in de zaal is het anders.

  8. #8

    Standaard

    Ja klopt, ik had het over One of these nights...

    Van het eerste filmpje is het wel heel tof dat je behoorlijk duidelijk kunt zien hoe hij die solo speelt. Leuk instudeerdingetje voor de kerstvakantie voor de liefhebbers.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Grandioos gespeeld. Ik vond Don Felder altijd de beste gitarist en zanger binnen The Eagles. Mooie tone en mooi dynamisch gespeeld�� Wist niet dat hij nog tourde.
    Maar Joe Walsh was blijkbaar de bekendste.
    Nou, niet de beste zanger. Cliche misschien maar ik vind Don Henley toch wel dé zanger van de Eagles. Hij zelf ook.
    prut...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Grandioos gespeeld. Ik vond Don Felder altijd de beste gitarist en zanger binnen The Eagles. Mooie tone en mooi dynamisch gespeeld👍 Wist niet dat hij nog tourde.
    Maar Joe Walsh was blijkbaar de bekendste.
    Don Felder + Les Paul --> über-smaakvol
    Joe Walsh + Telecaster --> kicks ass



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top