Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 67 van 67
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Er staat onder andere "inventarislijsten voorzien van datum". Moeten die dan ook notarieel afgestempeld zijn? Anders slaat het nergens op?

    En een "post je collectie" foto op een forum is misschien ook wel goed :-)

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Lijkt toch nog mee te gaan vallen? Geen registratieplicht, alleen bij verkoop buiten de EU papieren nodig, en de handel houdt een administratie bij voor nieuwe instrumenten (als mijn Duits goed genoeg is).

    Dankzij een link op facebook van GNer Noorderling:
    http://www.nlwkn.niedersachsen.de/st...ch-149949.html
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #63

    Standaard

    Dus. Ik ga woensdag 18 januari voor 3,5 wk naar Azië in wil vandaag eigenlijk een mini reisgitaartje kopen, een Guilele, om mee te nemen. Er zit een palissander toets op. Kan ik dus beter niet doen begrijp ik, want ik heb geen tijd meer om een certificaat aan te vragen. Wat denken jullie, zal het zo'n vaart lopen bij de douane?

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twang Bekijk bericht
    Dus. Ik ga woensdag 18 januari voor 3,5 wk naar Azië in wil vandaag eigenlijk een mini reisgitaartje kopen, een Guilele, om mee te nemen. Er zit een palissander toets op. Kan ik dus beter niet doen begrijp ik, want ik heb geen tijd meer om een certificaat aan te vragen. Wat denken jullie, zal het zo'n vaart lopen bij de douane?
    het hangt ervan af hoe gedreven de douane is, maar uiteindelijk zal de verkoper, als het een winkel is, je dit certificaat moeten leveren lijkt mij. hoort er vanaf nu gewoon bij toch?

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    een verhaal uit de praktijk, Joe Bonamassa zijn guitartech over de nieuwe regelingen en wat het voor hen inhoud als ze in europa komen te touren.
    http://click.email.musikmedia.de/?qs...b29a65211134e4

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Naar mijn idee hoort dit wel thuis in dit topic. Gezien de gekende problemen rond exotische houtsoorten voor instrumenten, gaan er stemmen op om andere materialen te gebruiken, in de eerste plaats inheemse houtsoorten. Een gitaar van papier is misschien een ander extreem, maar naar mijn idee wordt het mooi aangepakt in deze korte reportage. Uiteraard voer voor discussie!

    http://www.standaard.be/cnt/dmf20170412_02831280

    En aansluitend een opinie:

    Violen van fout hout









    Tim Duerinck
    Onderzoeker naar nieuwe materialen voor muziekinstrumenten (UGent/School of Arts Gent)



    Een gitaar met een klankkast uit papier. Het is een mooi experiment van Walter Verreydt van het Centrum voor Muziekinstrumentenbouw in Puurs (DS 13 april) . Hij bewijst wat we al lang weten: het materiaal van de klankkast van een gitaar doet weinig aan de klank. Je kunt ze zoals gewoonlijk maken uit tropisch hout, maar ook uit inheemse houtsoorten (veel duurzamer) of gewoon uit papier.
    Tropisch hout is slecht voor het milieu en werkt ontbossing in de hand. Door met inheems hout te werken kunnen we een uniek verhaal geven aan onze instrumenten. We kunnen werken met een boom uit onze achtertuin. Hoe mooi is dat?
    Misschien is het de boom waar je als kind onder speelde, maar die gekapt moet worden omdat hij te oud is. Uw kinderen of kleinkinderen zullen spijtig genoeg niet onder de boom kunnen spelen, maar je kunt van dat hout wel een gitaar maken en voor hen een slaapliedje spelen, of een liedje aan een kampvuur. Het zou een uniek mooi instrument zijn dat goed klinkt, duurzaam is en een persoonlijk verhaal heeft.
    Het gaat hier niet enkel om gitaren. Ook violen en andere instrumenten zijn vaak (deels) gemaakt uit tropische houtsoorten. Ook voor deze instrumenten en materialen moeten we op zoek naar alternatieven.
    Daarom deze oproep. Voor instrumentenbouwers: stop met het gebruik van tropische houtsoorten. Wie wordt de eerste instrumentenbouwer die resoluut weigert met tropisch hout te werken? Inheems hout biedt veel mogelijkheden om instrumenten te maken die er mooi en uniek uitzien. Wat u hiermee doet, laat ik over aan uw creativiteit.
    Voor muzikanten: kies de volgende keer voor een ecologisch verantwoord instrument. Wie weet, ontdekt u een mooie nieuwe klank waar u als artiest mee aan de slag kunt.
    Voor het publiek: moedig aan, stel kritische vragen, geef muzikanten die durven met een inheems houtsoort op het podium te staan, een oorverdovend applaus.
    Als mens kunnen we ons geen nieuwe klanken inbeelden, net zoals we ons geen nieuwe smaak of kleur kunnen voorstellen zonder het geproefd of gezien te hebben. Maar er is goed nieuws: we kunnen ze wel maken. Door te experimenteren met nieuwe materialen kunnen we instrumenten maken die een beetje anders klinken: een goudmijn voor artiesten en componisten op zoek naar hun eigen sound.
    In de culinaire wereld hebben ze de lokale smaken al herontdekt, met een explosie van creatieve gerechten als gevolg. Zullen we dat ook met muziekinstrumenten doen?

    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Had dit artikel ook al opgemerkt en gepost onder diversen maar hier is het inderdaad ook wel op zijn plaats.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top