Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 42
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Begrijp mij goed, ik zou er best een willen, maar met mame clean hoor ik in dit filmpje een scherp hoog dat ik minder vind.

  2. #22

    Standaard

    Ik ben erg benieuwd hoe de Blackstar en Yamaha THR 5/10 zich verhouden tot de nieuwe Line6 en Fender practice ampjes. Heeft iemand dat geprobeerd?

    Ik had jaren geleden een Roland Micro Cube, maar dat was net iets té klein voor me dus die heb ik weer verkocht. Een oefenampje zou toch wel erg handig zijn...
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Begrijp mij goed, ik zou er best een willen, maar met mame clean hoor ik in dit filmpje een scherp hoog dat ik minder vind.
    Clean is voor homo's en disco gitaristen, Joost.
    En je krijgt hem wel clean, als je de gain terug draait.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    hij zei gayn
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Ben zelf ook trotse eigenaar van de THR10 en ik vind 'em fantastisch klinken
    De 'amp in the room' sound wat velen met modellers hopen te bereiken krijg ik dus echt uit de Yamaha.
    Misschien zit ik nog in de honeymoonfase maar ik ben er in ieder geval zéér, zéér tevreden mee!
    Dikke aanrader!

  6. #26

    Standaard

    Ik heb de yamaha thr 10 nu ook sinds een week. Ik had em gekocht om ff snel ergens te spelen, maar ook voor silent recording.

    Voordelen:

    Hij voelt echt aan als een buizenamp. Reageert ook echt zo. Daarnaast zijn alle settings bruikbaar.
    Geluiden uit dit ding zijn echt overtuigend. Grootste voordeel voor mij is dat ie goed omgaat met boost pedalen.

    Super licht en klein. Met een microfoon ervoor zou je over een PA een mooi geluid neerzetten wat mij betreft voor een gig.

    Prima speakers gezien de grote ervan

    Leuk als interface

    Ideale backup amp.

    Nadelen:

    USB en Koptelefoon klinken waardeloos. Zelf heb ik ook een speaker simulator ( pdi03) en dat klinkt op een tube amp overtuigender. Ik ben zelf alleen een groot voorstaander van een bewegende speaker.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Zou je de thr10 ook in een repetitie setting kunnen gebruiken met een sennheiser mic ervoor die uitgestuurd wordt naar een in ear systeem?
    Zou ideaal zijn!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Zou je de thr10 ook in een repetitie setting kunnen gebruiken met een sennheiser mic ervoor die uitgestuurd wordt naar een in ear systeem?
    Zou ideaal zijn!
    Ik heb een paar jaar terug Ryan Roxie een Gibson "clinic" weten geven bij Keymusic. Uitgang van de THR10 (dus die vd koptelefoon) rechtstreeks in een PA. Klonk helemaal niet verkeerd!
    Lijkt me handiger dan met een micro prullen, vooral omdat de output van de speakers al bij al beperkt blijft.
    Maar er moet dus misschien wel wat bijgeregeld worden kwa toonregeling op de PA.

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BorisA Bekijk bericht
    Als je echt een goeie practice amp zoekt dan is de THR10 fantastisch. Al enorm veel plezier van gehad. Hij is nogal belachelijk duur voor wat het eigenlijk is (en vergeleken met de alternatieven), maar hij klinkt gewoon top.
    Maakt die 100 EUR echt uit voor iets waar je jaren plezier van hebt?
    De THR5 heb ik niet bespeeld, dus ik kan niet vergelijken, maar als het een blijvertje is, waarom dan niet ineens voor de meer volledige gaan?
    Tip: koop oplaadbare batterijen (8 AA's in de THR10). Niets zo leuk als dat ding overal kunnen meenemen (bureau-bank-tuin-...). Ik heb zelf de voeding nog nooit gebruikt.

    En als je nieuw koopt: vraag gewoon om 10-15% korting met de boodschap dat je niet zoveel zin hebt om te wachten tot de volgende kortingsactie. (marges zijn hoog genoeg op dit spul)
    Even over die batterijen, hoe lang kun je er dan eigenlijk op spelen? Slurpt dat niet batterijen en ben je dan niet om de avond aan het opladen? (THR10c hier...)

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dagrim1 Bekijk bericht
    Even over die batterijen, hoe lang kun je er dan eigenlijk op spelen? Slurpt dat niet batterijen en ben je dan niet om de avond aan het opladen? (THR10c hier...)
    Exact weet ik het niet, maar in ieder geval wel meerdere uren. Ik gok een uur of 8 op normale batterijen. Ik gebruik altijd oplaadbare batterijen, die gaan iets minder lang mee. Ik gebruik wel eneloop batterijen, die lopen niet zo snel leeg, ook als je ze niet gebruikt, daar hebben normale oplaadbare batterijen wel last van.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top