Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 42
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard Yamaha THR 5 of THR10?

    Hallo Forum,

    Ik heb een 30 watt buizenamp staan thuis, Marshall JTM30, en een Vox Pathfinder 15R, en ik zoek nog iets voor erbij, voor spelen op laag volume. De Yamaha THR spreekt me wel aan. Ik ben op dit moment veel pedalen e.d aan het verkopen, 200 euro kan ik snel vrijmaken voor de THR5. 300 euro voor de THR10 wordt al wat lastiger (te verantwoorden....).

    Alleen heeft de THR5 geen mogelijkheid om presets op te slaan, en geen EQ knoppen, alleen een tone knop. En nog wat kleine verschillen (niet voor basgitaar en electo-acoustisch), en de THR10 schijnt wat ruimtelijker te klinken.

    Geen presets, daar kan ik nog wel mee leven denk ik, ik ben niet van plan om met de computer de modellen te tweaken. Dat kan ik op mijn Ipad ook met apps zoals BIAS, en Tonestack e.d., en daar vind ik niks aan.

    De vraag is, weet iemand of die EQ knoppen echt onmisbaar zijn? Ik ga binnenkort zelf even testen bij BAX Amsterdam, jullie mening stel ik ook op prijs.

    Mvrgr, Jeroen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ikzelf heb de thr 5 en ik zweer er nog steeds bij. Die eq is alleen handig als je serieus gaat opnemen.
    Voor thuis met koptelefoon spelen volstaat de tone knop. Ikzelf gebruik alleen het Brit-high kanaal en dat is samen met gebruik van de tone knop van m'n gitaar voldoende voor clean met een randje tot vol over de top.
    Tweedehands kan je ze wel scoren voor 130-130 euro. Daar heb ik hem ook voor gehaald. Ook is via de Aux ingang je telefoon om achtergrond backing tracks te laten meelopen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    THR10 heeft verder een aantal andere voordelen. Zo is deze te krijgen in 3 versies: de standaard (grotere broertje THR5), en verder in een Blues en een Rock variant, waarbij de gainkanalen resp. blues- en rock gevoiced zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Okee, goed om te horen. Amp is vooral bedoeld om thuis te spelen, opnemen niet echt. Ik ga even kijken of ik een knappe 2e hands kan vinden.

    Ik wil het gewoon simpel houden, en dat het goed (of niet slecht) klinkt, zonder teveel toeters en bellen.

    Overigens begrijp ik van Gearpage dat die nieuwe Boss Katana amps hele goede modelling hebben. Maar dan is het ook meteen weer zo een 12 inch combo, heb ik geen ruimte voor. THR5 lijkt me de betere keuze.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Zelf heb ik de Blackstar ID Core stereo 10. Nieuw voor €100,- en een heel aardige sound.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Wat mis je in de Pathfinder? Veel lekkerder voor laag volume ga je het niet krijgen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Ik heb ook een THR-5, ik kan me prima redden met die ene toneknop.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Pathfinder 15R is zeker een fijne amp, maar heeft in mijn oren maar 1 klank, zijn eigen klank.

    Punt is dat ik teveel pedalen heb die het allemaal net niet zijn, en laatst liet ik, op zoek naar een betere tone, een pedaal op mijn USA strat vallen, onhandige actie, putje erin, en toen dacht is, het wordt tijd om al dat losse spul kwijt te raken. Verkopen gaat redelijk goed. De tone moet gewoon uit de amp zelf komen denk ik nu. Zo een THR5 zie ik wel zitten, als derde amp.

    Is de EQ op de THR10 pre-gain of post gain? Pre gain kan je ook met een EQ pedaal regelen. En post gain op een mixer, of op de audio stream in een computer.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ik heb deze gehad en vond juist wel de eq een belangrijke invloed hebben op het geluid: http://www.bax-shop.nl/gitaarverster...WXhRoCANDw_wcB

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Pathfinder 15R is zeker een fijne amp, maar heeft in mijn oren maar 1 klank, zijn eigen klank.

    Punt is dat ik teveel pedalen heb die het allemaal net niet zijn, en laatst liet ik, op zoek naar een betere tone, een pedaal op mijn USA strat vallen, onhandige actie, putje erin, en toen dacht is, het wordt tijd om al dat losse spul kwijt te raken. Verkopen gaat redelijk goed. De tone moet gewoon uit de amp zelf komen denk ik nu. Zo een THR5 zie ik wel zitten, als derde amp.

    Is de EQ op de THR10 pre-gain of post gain? Pre gain kan je ook met een EQ pedaal regelen. En post gain op een mixer, of op de audio stream in een computer.
    Dan je verplaats je het probleem. Bovendien, als tone uit je amp moet komen, zoek je toch juist een amp met karakter?

    Disclaimer: van mij mag je, is allemaal je goed recht. Ik volg het alleen niet helemaal (en da's mijn probleem).

    Ik ben de laatste tijd trouwens weer enorm in mijn nopjes met mijn Squier SP-10. Kost geen drol, eerder dit jaar nog een tweede exemplaar aangeschaft voor twee tientjes.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top