Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 23 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 222

Discussie: Black Tuesday

  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Jammer dat deze fraaie stemmechanieken niet dichter bij huis te vinden zijn..
    Hoor eens bij Abacus in Gent, ik denk dat hij die gewoon heeft.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Het is een beetje zonde om een fraai wieldeksel onder een afdekplaat te verstoppen (naar mijn gevoel)



    Maar zonder zo'n afdek ontbreek je ook 'n beetje een plaats om je hand op te laten rusten.



    Gisteren schoot me plots deze oplossing te binnen: een staartstuk-hand rest combinatie..



    Tee.
    good thinking. weet niet of het ideaal is al je enkel daar met de palm op kan rusten maar een beetje gitarist past zich aan aan het instrument; cool ctuff as always!

  3. #53

    Standaard

    Blijkbaar heeft Abacus deze stemmechanieken inderdaad in huis, Mr. Fingers



    Bestel je bij Stewmac slechts enkel en alleen één zo'n exemplaar dan betaal je deze mechaniek -inclusief alle kosten- 12 euro duurder dan (zelf afhalen) in Gent. Vanaf twee exemplaren zit je exact op dezelfde prijs (maar dan wel thuis afgeleverd door Stewmac). Laat je drie of vier stuks overkomen uit de VS, dan worden ze geleverd aan acht à tien euro goedkoper, per stuk.

    Dus even nadenken over eventuele toekomstige bouwplannen, maar alvast bedankt voor de tip!


    Tee.
    Laatst gewijzigd door loose-fur; 29 maart 2017 om 11:49
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Zonder dank. Abacus is mijn "go-to-adresje" voor niet courante onderdelen. Als je het nergens kunt vinden, is de kans nog steeds vrij groot dat Jean-Luc het gewoon nog ergens in een schuif of lade heeft liggen. Fijn winkeltje ook!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #55

    Standaard



    Back to Black..



    En die heeft wél een afdekplaat van doen.



    Met veel gaten.






    Zijn er nog motorrijders die hierin iets herkennen?

















    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  6. #56

    Standaard













    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    wow!!! en ook qua esthetiek... magnifiek.
    Heb je die vlakke plaat nu met een hamer tot een koepel geklopt ? snap het niet goed.

  8. #58

    Standaard

    Yep, metaalbewerking volgens schrijnwerkerslogica, Barno. Deze gitaar is tot nu toe wellicht de grootste en (vooral) leukste uitdaging uit mijn bescheiden gitaarprutsersloopbaan.

    Ben voor de 'koepel' in de afdekplaat net zo aan het werk gegaan als voor de 'gewelfde' rug van de gitaar, zijnde: vorm uitzagen op de maat/lijn waar je de aanvang van de welving wil hebben + eenzelfde tweede vorm uitzagen om het plaatgedeelte dat plat moet blijven op te spannen. Bij het model voor de afdekplaat heb ik als extra de plaatdikte uitgefreesd zodat positioneren van de metalen plaat makkelijker is en verschuiven uitgesloten wordt:



    Gans de boterham goed opspannen en tenslotte rond kloppen. Lange tijd nagedacht en gezocht met wat dat kloppen het best zou lukken, maar uiteindelijk niet veel verder geraakt dan -letterlijk- aan de slag gaan met twee rubberen hamers, één als 'geleider' en de ander als 'klopper'.

    Afdekplaat is beter gelukt dan de rug (die heeft ook een groter oppervlak, en is dus moeilijker om egaal te krijgen). Verre van perfect, maar het past wel ergens bij het primitieve karakter van de klinknagels, althans naar mijn gevoel..

    Eveneens fijn dat je qua esthetiek het huwelijk tussen chicken-foot en bullet-hole design ook weet te pruimen!
    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    wow!!! en ook qua esthetiek... magnifiek.
    Heb je die vlakke plaat nu met een hamer tot een koepel geklopt ? snap het niet goed.
    Dit is nog wel het allerminste wat ik niet snap.

    Mijn hand ergens op laten rusten?
    Daar heb ik een vrouw voor.

    Maar ik laat dit allemaal in het volste vertrouwen aan mijn oog voorbij trekken, want Loose trouwt niet: hij tovert een vernuftig dingetje uit de mouw die het oplost.

    Dan weet ik zeker: Grotere denkramen (Ollie B. Bommel) aan het werk.

    De laatste keer dat ik koepels heb geklopt was toen Reinier Paping de elfstedentocht won en het bij ons 4 graden was in het klaslokaal.
    Nou zou ik het daaraan kunnen wijten, maar mijn geklop (in koper, dat dan weer wel) zag er toch behoorlijk minder uit.

    Ik ben dus benieuwd hoe ie zo'n mooi resultaat heeft geflikt.

    Vriendelijke groet, Gus







    editje: Loose heeft inmiddels al geantwoord..... sorry.
    Dat heb je als je tussendoor even andere dingen doet.

  10. #60

    Standaard



    Aan de hand van wat Google-afbeeldingen een hand rest ontworpen






    Uitprint op een stuk staalplaat gekleefd



    En uitgezaagd.



    Het plooiproces kan beginnen.



    En daarvoor dienen wel wat plooimallen gemaakt te worden..











    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top