Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 23 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 222

Discussie: Black Tuesday

  1. #111

    Standaard

    Dank voor het meedenken, Noid en Zatar!



    Het is uiteindelijk lasdraad geworden. En aangezien wij een crème brûlée hier wel eens durven karameliseren met een lasbrander..



    Valt dit materiaal dan toch misschien érgens onder huis-, tuin- en keukenmateriaal te classificeren?



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    290

    Standaard

    Rijkelijk laat valt hier een frank;
    vroeger, toen men nog vlieren maakte, werden de fretten geplooid uit stijve gegalvaniseerde ijzerdraad waaruit vogelkooitjes gemaakt werden , +/- 2 mm dikte ; een (vierkante) U werd met twee pootjes door twee gaatjes in het bovenblad getoken, en langs onder omgeplooid. 't Spaarde een toets, 't spaarde zaagwerk, 't kostte niks en 't ging snel vooruit.
    ' k Zie dat je ongeveer 't zelfde systeem gebruikt hebt, dus het "telt" als huis-, tuin- en duiventilmateriaal

  3. #113

    Standaard

    Wel, het is precies een dergelijke vogelkooitjes-volkskunde-periode die ik zo kan bewonderen, Flatline, en dan heb ik het vooral over de vereiste creativiteit die destijds aangeboord moest worden om een bepaalde beperking opgelost te krijgen.

    Af en toe jezelf bewust confronteren met een dergelijke 'beperking' is in vele opzichten een aanrader!



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  4. #114

    Standaard























    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    al zou er niet een fatsoenlijke noot uitkomen, maar wat een karakter straalt het uit.
    als gered van een donkere zolder waar al tientalen jaren niemand meer kwam en door de nieuwe eigenaar de bezem werd doorgehaald.
    klasse!

  6. #116

    Standaard

    Velen zien dit wellicht als een vervalsing, Hops, dat besef ik ook wel. Maar je kunt het ook als een afwerking an sich beschouwen, net zoals een doorsnee stuk hout dat van een sunburst of een bepaalde dekkende kleurlaag voorzien wordt. Bij die laatste afwerking wordt er iets verstopt en mooier gemaakt dan het is, wat op zich dus eigenlijk ook als vals beschouwd zou kunnen worden?

    Bij dit bouwsel hier probeer ik iets te verbergen door het ‘lelijker’ te maken dan het is. Terwijl jij en ik dit dan weer mooi of geslaagd vinden.

    Des goûts et des couleurs.

    Voor we te ver afdwalen: dit was gewoon een érg leuke oefening en uitdaging, zonder belang of verlangen. Zelfs niet qua klank.


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    290

    Standaard

    100 % wat je wou bereiken !
    Zoals Hops zegt : het lijkt op iets dat een halve eeuw in een duivenhok gehangen heeft met wie weet welk doel, en dan plots bruikbaar blijkt. De hiel is goed gerodeerd en uitgesleten ...
    een gitaartje naar mijn hart, L !

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Velen zien dit wellicht als een vervalsing, Hops, dat besef ik ook wel. Maar je kunt het ook als een afwerking an sich beschouwen, net zoals een doorsnee stuk hout dat van een sunburst of een bepaalde dekkende kleurlaag voorzien wordt. Bij die laatste afwerking wordt er iets verstopt en mooier gemaakt dan het is, wat op zich dus eigenlijk ook als vals beschouwd zou kunnen worden?

    Bij dit bouwsel hier probeer ik iets te verbergen door het ‘lelijker’ te maken dan het is. Terwijl jij en ik dit dan weer mooi of geslaagd vinden.

    Des goûts et des couleurs.

    Voor we te ver afdwalen: dit was gewoon een érg leuke oefening en uitdaging, zonder belang of verlangen. Zelfs niet qua klank.


    Tee.
    een goede 'vervalsing', en dat is het niet maar een unicaat, is een teken van vakmanschap.
    ik vindt deze beter dat die van Keith Richard in the pirates of the Caribbean, met deze op zijn schoot was het plaatje echt compleet geweest, rimpels en noesten, oude spijkers en tabak ;-)

    deze



    of die van jou, yohoho and a glass off rum

  9. #119

    Standaard

    Fijn om horen, Flatline!



    Ik heb me voor de Guttersnipe trouwens laten inspireren door mijn verzameling ouwe postkaarten, Hops..


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht

    Ik heb me voor de Guttersnipe trouwens laten inspireren door mijn verzameling ouwe postkaarten, Hops..


    Tee.
    de sfeer wordt helemaal weergegeven, met een sepia foto past hij er zo tussen (behalve de topkam, die oogt dan te nieuwe ;-) )

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top