Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 23 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 222

Discussie: Black Tuesday

  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Ongekend! Werkelijk schitterend!

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Echt verschrikkelijk mooi!
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  3. #93

    Standaard

    Dank, heren!

    Zit momenteel op een gelijkaardig project uit aluminium te broeden, omdat het gebruik van rivetten bij dat materiaal misschien iets meer logisch of moreel verantwoord is? Alleen wordt de afwerking dan wellicht een nóg grotere uitdaging..

    Suggesties zijn altijd welkom!


    Tee.
    Laatst gewijzigd door loose-fur; 22 augustus 2017 om 09:18
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Er bestaat ook een techniek die ze in het engels "brazing" noemen, waarmee je aluminium aan elkaar kan maken. Geen idee hoe we het in NL noemen, het lijkt nog het meest op hardsolderen.

    https://www.youtube.com/watch?v=jtvOkI_pvMI
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

  5. #95

    Standaard

    in het nederlands ook wel braseren genoemd.
    the noenes at myspace:
    the noenes

  6. #96

    Standaard

    Er zijn een paar redenen om toch met rivetten aan de slag te gaan.

    Eén ervan is dat lassen, solderen en braseren voor mezelf nogal onbekend terrein is (verder dan een paar buizen aan elkaar zetten met behulp van een halfautomaat gaat het niet). Investeren in tijd en gereedschap om deze techniek onder de knie te krijgen hoeft ook niet omdat:

    Bij deze gitaarprojecten de rivetten net een essentieel esthetisch onderdeel vormen: ze zijn schitterend om zien! (althans naar mijn mening)

    Bovendien verwijst deze klinkmethode ook naar een tijdperk waarin de eerste aluminium voertuigen (trams, bussen, caravans,..) het levenslicht zagen, allen in elkaar gezet door middel van duizenden klinknagels. En laat dat -ook letterlijk- schitterend interbellum nu net de periode zijn waarin eveneens de eerste Reso-phonics geboren werden..








    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  7. #97

    Standaard

    is het dan geen idee om het met echte klinknagels te doen in plaats van popnagels (rivetten). is natuurlijk wel een pak tijdrovender dan een gewoon popnageltje. Persoonlijk ben ik ook meer fan van de klinknagels of popnagels. trouwens de gitaar is a work of art. echt mooi gemaakt.
    the noenes at myspace:
    the noenes

  8. #98

    Standaard

    Daar heb je een punt, Piet, traditionele klinknagels zijn inderdaad nóg fraaier.

    Klinknagels

    Als kind heb ik vaak mijn vader geholpen bij het vervangen van remvoeringen (grote exemplaren van bussen en vrachtwagens). Mijn taak was om de remschoen in de juiste positie te houden, op een stalen pen die in een flinke bankschroef vastzat, waarna mijn vader de koperen klinknagel met een stalen stift plat klopte.

    Vraag me af hoe je deze techniek bij een gitaarbody zou kunnen toepassen. Eén kant zou misschien nog lukken?



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  9. #99
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.329

    Standaard

    Kom hier niet vaak, in dit subforum, maar ook deze WOW !!
    Het is het plaatje compleet, dat opnieuw helemaal lijkt te kloppen; knap werk, gewoon magic for me.

  10. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Daar heb je een punt, Piet, traditionele klinknagels zijn inderdaad nóg fraaier.

    Klinknagels

    Als kind heb ik vaak mijn vader geholpen bij het vervangen van remvoeringen (grote exemplaren van bussen en vrachtwagens). Mijn taak was om de remschoen in de juiste positie te houden, op een stalen pen die in een flinke bankschroef vastzat, waarna mijn vader de koperen klinknagel met een stalen stift plat klopte.

    Vraag me af hoe je deze techniek bij een gitaarbody zou kunnen toepassen. Eén kant zou misschien nog lukken?



    Tee.
    denk inderdaad dat het op ee ngitaar moeilijk gaat worden of je most met sub assembly's werken. Dan zou je eigenlijk wel alles moeten kunnen klinken. enkel zou je dan mss nog 2 lassen moeten leggen. maakt het wel direct heel industriëel uitzien.
    the noenes at myspace:
    the noenes

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top