In 1929 stak George Beauchamp (terecht of niet terecht) het patent voor de Single Cone Resonator Guitar op zak, Robot. Dit wordt dus geen Tricone of Spider Bridge Cone, maar wel een Biscuit Bridge Single Cone, naar mijn gevoel de brutaalste onder de resonator gitaren.

De gitaar uit jouw link is een Square Neck, die 'plat' bespeeld wordt, als een soort Lapsteel. Dit wordt er een met ronde hals, en of het nu een Triolian of Duolian model wordt? Dat is me zelf niet duidelijk, soms lijkt het me dat alleen kenners de geschiedenis van National Guitar Company uit elkaar weten te houden. De basis voor mijn bouwsel is trouwens gewoon een Google afbeelding, uitvergroot op een stuk triplex.

De rest van het bouwplan bestaat uit gaandeweg opzoeken, nadenken, uitproberen en experimenteren. Zoals ook de afwerking. Een Hawaiiaanse gravure staat niet op de agenda, wel een bepaalde (roest)patina; de donkere sleet die bepaalde stalen messen weten te vertonen, als voorbeeld. Wellicht wordt dit weer het moeilijkste punt..



Tee.

(tips omtrent die afwerking zijn welkom!)