Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 23 EersteEerste ... 111920212223 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 222

Discussie: Black Tuesday

  1. #201
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    al zou het voor geen meter klinken, kunst eerste klas met uitroepteken.
    er zijn weinig akoestische instrumenten die mij qua design raken, maar jij verbaasd me telkens weer

  2. #202

    Standaard

    De inspiratie voor dat (vaak halfbakken) design komt soms uit onverwachte hoek, Hops:



    Het Indian-rood bij een motorrit, bijvoorbeeld.




    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  3. #203
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    halfbakken, echt niet, en je bent in goed gezeldschap.
    motoren en gitaren


    en deze vind ik qua kleur, roestend metaal, veroudert koper, etc een plaatje
    wel iets heel anders dan wat jij maakt, maar toch ;-)


  4. #204

    Standaard

























    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  5. #205
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    prachtig.
    ik denk dat je volgende tip wel kent, maar zo niet dan hierbij en wie weet komt het een keer van pas ;-)
    bij een meubelmaker waar ik gewerkt heb lieten wij metalen frames soms roesten door ze in te strijken met zoutzuur en dan buiten te laten liggen.
    als je dan een goed donkere roestvorming had, nam je wat scotsbright en ging je daar mee over de roest waardoor die dan veranderde in oranje.
    daarna met wat donkere antiekwas inwrijven en uitpoetsen en kreeg je een mooie donkere patine die dan ook niet afliet zoals onbewerkte roest ook kan doen.

  6. #206

    Standaard

    De roestvorming inderdaad met een beetje was gefixeerd, Hops. Maar omdat die roest zich ook in het hout moest aftekenen geopteerd om het ding een jaar lang buiten te hangen:



    Volgens kenners komt een dergelijke 'rijping' zeker ook de klank ten goede.. (het ding klinkt trouwens ook niet onaardig, 'n beetje als een resonator door een ouwe radio)
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  7. #207

    Standaard







    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  8. #208

    Standaard

    Hoe zit het met de fotoshoot Tee? Ik kan niet wachten.

    Zit hier te denken dat van alle Ed Stilley-kwaliteiten ook die van productiviteit u goed af gaat.

    Is de toets van je Lute-in-the-wind nu triplex? Lijkt wel zo in die ene foto.

    K

  9. #209
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Gast wat knap! Er zitten hier echt een paar mega bouwers/afstellers etc op dit forum.

  10. #210

    Standaard

    Dank, Fusion!

    Dat van die productiviteit, Menk, is een gevolg van een cadeautje aan mezelf: voor mijn vijftigste verjaardag namelijk een paar maanden onbetaald verlof genomen. Even de pauzeknop ingedrukt om me voltijds aan mijn liefhebberij te kunnen wijden. Vanaf nu zal het productiecijfer echter weer flink dalen, daar deze lange en heerlijke zomervakantie sinds 1 november voorbij is.

    De toets van de windluit is gepatineerd essenhout. Denk niet dat ik me ooit zal laten verleiden om triplex in een hals te verwerken.

    De foto-sessie van de Duo-Phonic laat nog even op zich wachten, daar ik nog niet overtuigd ben van het esthetisch aspect van deze gitaar, en dan vooral met name de metalen dekplaat. Moet ik de uitsparingen in deze plaat dichtmaken met gaas, zoals bij een Tricone? En welk een kleur moet dat gaas dan hebben? Of moet de ganse plaat in een andere kleur? En hoe komt het staartstuk dan tot zijn recht, of moet er een ander op? Het ding moet dus nog wel een (paar) keer uit elkaar gehaald worden.

    Over de klank van de Duo-Phonic ben ik echter wél tevreden. Een sterke doch zoete en rijke stem: de kracht van een single cone verdiept door één derde Tricone. Dit ondersteunt door een behoorlijk rijke bas. Dat laatste wellicht omwille van de diepe, houten kast en de iets langere mensuur (25.34")?
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top