Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 23 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 222

Discussie: Black Tuesday

  1. #101

    Standaard



    Bij de afbraak van een valse wand in een gewezen bakkersatelier kwam dit voormalig verpakkingsmateriaal tevoorschijn.



    Acute inspiratie.



    Oftewel: The Black Tuesday Guttersnipe..



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  2. #102

    Standaard



    Een hals geselecteerd


    Uit m'n bescheiden verzameling pallethout.



    Tee.
    Laatst gewijzigd door loose-fur; 15 januari 2018 om 09:37
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Mooi, ben benieuwd naar het eindproduct.

  4. #104

    Standaard

    Jouw nieuwsgierigheid wordt graag beloont met volgend stukje huisvlijt, Noid:



    Vandaag een staartstuk in elkaar gesmeed



    Dat tegelijkertijd ook als handsteun een dienst zal moeten bewijzen.



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  5. #105

    Standaard

    Simpel maar heerlijk modelletje, dat staartstuk!
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  6. #106

    Standaard

    Dank, kamiel, mocht jij -of iemand anders- een even simpele manier kennen om een hals op alternatieve wijze van frets te voorzien, laat dit dan graag weten.


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Ah, daar is hij weer, de handrustsnaarhouder uit post #50 van dit topic. Past goed op deze guttersnipe. Vanwaar de vraag over alternatief fretten?
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  8. #108

    Standaard

    De opmerkzaamheid van bepaalde bezoekers aan dit subforum weet me soms aardig te verrassen, Noid! Doch de handsteun uit post #50 is een andere, ene voor een project dat nog -letterlijk- hangend is.

    Deze kist hier wordt gebouwd uit afval en occasie onderdelen (stemmechanieken). Tweedehandse fretdraad lijkt me geen optie om te gebruiken, vandaar dat ik voor het fretten van de hals graag aan de slag zou gaan met materiaal uit het huis-, tuin- of keukenassortiment.


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2010
    Locatie
    Hamme-O.VL.
    Berichten
    327

    Standaard

    Wel je zou zoals bij een cigarbox nagel kunnen gebruiken of zoals de lapsteel op buildyourguitar.com gewoon ter hoogte van frets een fijn anderskleurige houtje kunnen inleggen.

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    De opmerkzaamheid van bepaalde bezoekers aan dit subforum weet me soms aardig te verrassen, Noid! Doch de handsteun uit post #50 is een andere, ene voor een project dat nog -letterlijk- hangend is.

    Deze kist hier wordt gebouwd uit afval en occasie onderdelen (stemmechanieken). Tweedehandse fretdraad lijkt me geen optie om te gebruiken, vandaar dat ik voor het fretten van de hals graag aan de slag zou gaan met materiaal uit het huis-, tuin- of keukenassortiment.


    Tee.
    Thanks. Ik snapte dat het niet dezelfde was, maar er aan verwant was. Het was zowel een kwinkslag als een blijk van waardering voor je mooie en informatieve posts (dankzij veel foto's), ik volg ze altijd met veel plezier. Je vakmanschap (en dat van vele andere bouwers hier) vind ik altijd erg inspirerend.

    Nu snap ik beter wat je qua frets wil. Lijkt me toch lastig, met huis/tuin/keuken spul, om goede en duurzame frets te maken. Misschien ijzeren pennetje van bijvoorbeeld Fondue vorken? Eventueel zoals gittler op een rail bevestigen en dat op de toets maken?

    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top