Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Gokbal

  1. #1

    Music Gokbal

    Laatste keer weer een vraag gehad - dit keer van Erik de Perik - waarom ik niet in het Nederlands zing....
    Omdat ik makkelijker in het Engels iets maak, was mijn antwoord....

    Maar.... na de eerste zin "Het kan mij niets verrekken, dacht de keeper" rolde de rest er heel snel uit.
    Hmmm, toch wel grappig, want dat lukte mij eerder niet zo makkelijk.

    Dus, hier het is.
    Laat de opmerkingen en commentaren maar weer komen !

    Gitaar : Martin-D28
    Drums met Hydrogen software
    DAW : Audacity
    Laptop, Steinberg interface, Samson C01 en C02 mics.

    https://soundcloud.com/ernest01/gokbal
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  2. #2

    Standaard

    't Is ook wel een breezy opener, E. Die zin bedoel ik.
    Ben effe te druk, maar ga gauw luisteren.
    Als ik lekker heb gegnotterd, kom ik terug in de lucht.
    Dat woord hierboven is een afgeleide van Gnot is onze God. Uit de 60er jaren. Ik dacht, als je dan toch NL talig gaat, dan maar gelijk goed.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3

    Standaard

    A step voor mankind and a giant leap for E.
    Wàt een ontwikkeling in een klap. Petje af vriend.

    En even gelijk aan de kaak stellen dat voebal de gemeenschap scheppen met geld kost, terwijl er een paar gewiekste rakker hun zakken vorstelijk zitten te vullen.

    Nice...
    Wat een manier om de winter in te gaan!!!
    Vriendelijke groet, Gus


    PS De correcte uitspraak NL wide is natuurlijk VOEBAL. Wou k maar effe gezegd hebben.

  4. #4

    Standaard

    Ik geloof niet dat dit al eerder is gebeurd, drie op een rij.

    Maar ik kwam spontaan op het idee even te kijken naar mijn Voebal tekst.
    Om mijn complete tekst nou in jouw draadje te zetten lijkt mij geen teken van respect. Niet dat moderne, maar echt het ouderwetse. Zeg maar dat, wat ik heb voor jou.

    18 jul 2013 hier op GN gezet.
    Alors, genoeg geluld. Het refrein van Voebal kleurt onze straat:

    Ref
    Veel barbecues met heel veel bier
    anders hou je het mooi niet binnen man
    voebal kleurt onze straat
    voebal voebal zodra het maar kan

    Zo zie je maar dat dit (Voebal dus) de enige juiste manier is om het woord uit te spreken.
    Er zijn wel meer stomme letters in het alfabet, maar zo zie je het verschil tussen theorie en praktijk.
    In theorie is er maar 1 stomme letter in Voebal, in de praktijk is het het hele elftal.
    Ach...., don't start me talkin'.

    Heel fijne tekst van jou dus.
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #5

    Standaard

    Ach ja, Gus, drie keer is scheepsrech.... zeggen ze in Utrech....
    Om maar even in het 's.raa.je' te blijven ....

    Was wel grappig dat dit lied er snel uit was. Maar ja, ik 'werk' altijd met een melodie eerst en dan pas de tekst.
    Dat was nu andersom en dan heb ik bij Nederlands meteen een cabaret-gevoel. Niet dat ik cabaret niet leuk vind, tenminste
    als de cabaretier leuk is. Maar als ze dan maar niet gaan zingen, want dat soort muziek is meestal minder.
    Dus bij dit lied had ik dat gevoel ook... De melodie dan maar wat 'opgeleukt' met een stukkie drums erin..
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Ach ja, Gus, drie keer is scheepsrech.... zeggen ze in Utrech....
    Om maar even in het 's.raa.je' te blijven ....

    Was wel grappig dat dit lied er snel uit was. Maar ja, ik 'werk' altijd met een melodie eerst en dan pas de tekst.
    Dat was nu andersom en dan heb ik bij Nederlands meteen een cabaret-gevoel. Niet dat ik cabaret niet leuk vind, tenminste
    als de cabaretier leuk is. Maar als ze dan maar niet gaan zingen, want dat soort muziek is meestal minder.
    Dus bij dit lied had ik dat gevoel ook... De melodie dan maar wat 'opgeleukt' met een stukkie drums erin..
    Ik hoop dat ik je zo gek krijg om eens te luisteren naar de liedjes van Frans Halsema en die van Jenny Arean.
    Cabaret (kleinkunst genoemd destijds) van de zuiverste vorm. De heer Frans is een absolute held van mij.

    Dus vul het gat dat Frans met zijn overlijden heeft achtergelaten en ik kan met droge ogen beweren dat ik het altijd heb geweten. Van jouw talent.
    Zo, die egotrip is er ook weer uit.
    Als we niet om onszelf lachen, doet een ander het.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #7

    Standaard

    Nicccceeee

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Nicccceeee
    Bedankt ! En sterkte met de schouder.... hoe heb je dat voor elkaar gekregen zeg.....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Bedankt ! En sterkte met de schouder.... hoe heb je dat voor elkaar gekregen zeg.....
    Voorzet: Rugby?
    (Bekend uit het lied Elenor Rugby, van de Beatletjes natuurlijk!)

    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Voorzet: Rugby?
    (Bekend uit het lied Elenor Rugby, van de Beatletjes natuurlijk!)

    Vriendelijke groet, Gus
    Haha, je bent wel on-topic met 'voorzet'.....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top