Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard How Insensitive (Jobim) live

    Iets heel anders dan normaal.

    In de Havenkom in Almere, een try out gig. 3 repetities (en 3 sets), waarvan de laatste repetitie met toetsen. Ging goed, enthousiast, en laat 3 dagen later weten dat hij toch liever een duo wil... zucht. Had al eerder met ons gespeeld voor een gelegenheidsding, wist welke nummers op de lijst stonden, en dat we een vaste toetsenist willen. Voor de meer fusionachtige dingen is dat toch wel handig. Zo'n jazzstandard lukt wel, maar andere nummers speel je niet zonder meer gelijk mee. Kon ik dus na de laatste repetitie mijn benadering weer opnieuw aanpassen.

    Enfin, Pat Martino I ain't, en jazz is nauwelijks mijn eerste muzikale taal... eerder 5e of 6e.



    Enjoy!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Onze Harald op een Sheraton, hear hear

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Tijd voor de opticiën. Je staat de hele tijd heen en weer voorover te buigen naar je bladmuziek. Dat valt heel erg op.

    Geen schande hoor, ik moet er ook aan. Ik ben al sinds m'n 9de brildragend voor veraf en heb afgelopen week een oogmeting laten doen omdat ik nu problemen heb op kortere afstand. Heel dichtbij kan ik zonder bril af, maar er is een range waarbij ik zonder en met huidige bril de boel niet meer scherp krijg. Over anderhalve week heb ik varifocus. Het zal mij benieuwen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Pat Martino draagt ook een bril

  5. #5

    Standaard

    Goede observatie, verkeerde conclusie , als het door die bril zou komen dat Pat Martino zo speelt zou ik er onmiddellijk eentje opzetten. Ben bang dat dat een andere reden heeft. Mijn ogen worden wel wat minder, maar het real book kan ik nog best lezen op die afstand. Op zich is dit idd. een nummer waar ik bladmuziek bij de hand heb, maar dat is voor het akkoordenschema bij het begeleiden, en dan ben ik niet in beeld. Bij het soleren lees ik echt geen akkoorden, tenzij ik het nummer totaal niet in mijn hoofd heb. Dan moet ik idd. bijhouden waar ik zit, en nadenken welke laddertjes of arpeggio's kunnen. Wordt het doorgaans niet muzikaler van. Dan is het meer een kwestie van geen foute noten spelen, ipv de goede noten te speen.

    Zal meer een soort beschaafd headbangen zijn gok ik

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top