Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard La Bella snaren op mijn Rickenbacker 4003

    Ik heb sinds vandaag La Bella Black Nylon Wound snaren op mijn Rickenbacker 4003. Het klinkt voor flatwounds nog redelijk helder, en het speelt zalig met de nylon tape rond de snaren. Het soundje is echt sixties - rond, warm en romig. Ga vanavond nog ven testen op mijn Eden WT-300/Mesa Powerhouse 2 x 10".

    Heb het net getest via een SansAmp Bassdriver DI in mijn Focusrite Saffire Pro 40 audio interface met een Beyer Dynamic DT 770 headphone.

    Wat ook grappig is om de demper van de Rickenbacker te gebruiken om een hele korte sustain te krijgen.

    Al met al goed bestede € 50,= met dank aan de Lord Of The Strings!!!!

    Robin.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Heb ze nu ook getest op mijn versterker, en man wat klinkt dat fijn - past echt bij een Rickenbacker!

    Ga hier nog veel plezier aan beleven.....

    Robin.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik gebruik ook LaBella flatwounds (wel de gewone reguliere Deep Talking reeks, de roestvrij stalen) op mijn bassen. Zijn IMHO de beste flatwounds die er bestaan.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    @Mr. Fingers: zijn de gewone flatwounds ook zo romig, of komt dat door het nylon rond de snaren? Ik speel al ruim 30 jaar roundwounds, dus heb er helemaal geen kennis van/ervaring mee.

    Ik vind ze wel super fijn spelen, en als Beatles fan komt het soundje ook aardig overeen met wat Paul doet. Alhoewel ik denk dat Paul toch vaker op zijn Hóffner speelde......Ik ben nu bezig met Lucy In The Sky With Diamonds, en het is echt fun. Zo met deze snaren op de Rickenbacker, en op gitaar met mijn nieuwe Digitech Ventura Vibe.

    Robin.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Het Nylon zorgt voor extra room. De gewone zijn vrij "thuddy" (zeer veel laag-mid), en geven een zeer droge jaren '60 "plok".
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    @Mr.Fingers: Thanx!!!

    Robin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top