Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Draagbaar, transistor en goed met pedalen

    Ik ben op zoek naar een amp voor een heel specifieke toepassing; De bedoeling is om theaterscenes in kleine ruimtes te ondersteunen met klanken uit gitaar en dus een hele resem pedaaltjes te combineren. Een microcube met een effects loop zou ideaal zijn. Ik denk wel dat een fx loop een must is als ik wil de amp ten volle wil benutten als klankkast. Al is het maar omdat ik ze vroeg of laat wil slaven als dees of geen pedaal eens als preamp kan fungeren.

    Liefst ook nog eens de mogelijkheid om op batterijen te draaien als het niet te veel gevraagd is. Zeg maar micro cube met fx loop. Ik moet er makkelijk een schoudertas of zo rond kunnen vinden zodat ik met openbaar vervoer gitaar, pedalenbak en amp kan shouwen naar repetities.

    Dank!

    EDIT: ondertussen het al niet kunnen laten om zelf wat opzoekwerk te doen. Lijkt er op dat, om het draagbaar te maken, er betere opties zijn als ik een klein topje van 5w a la hotone neem plus een kleine speaker. Als ik echt klein wil gaan moet ik sowieso de combi transistor en fx loop uit mijn hoofd zetten zo lijkt het.
    Met iets als de hotone kunnen pedalen en top kunnen dan in aparte koffer, rugzak, tas of whatever. Kleine speaker om genoeg te projecteren voor kleine ruimte zal mij ook niet het leven zuur maken.

    Andere optie is dat ik de top uit mijn peavey studio pro haal en deze apart voer aan een speaker. Puur en alleen dat ik dan ook kan tetrissen met de onderdelen voor het vervoeren maar met bijkomend voordeel dat ik een goeie 130 uitspaar (wat dan weer naar een fijn pedaaltje kan)

    OF ik ga voor een klein, draagbaar en battery-powerd pa'tje en doe alle klankvorming 100% op pedalboard en zet ik de preamp gewoon waar ik wil....
    Laatst gewijzigd door Stratkerel; 15 december 2016 om 19:39

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Ik gebruik zelf een ZT Lunchbox acoustic. Kun je met gitaar/bas een acceptabel geluid uit krijgen. Cleane headroom van de preamp van het instrumenten kanaal valt wat tegen.

    Je kan er ook een microfoon op aansluiten. Er is phantoom power aanwezig. Effectsloop aanwezig. Eventueel ook met koptelefoon te gebruiken.

    Er zijn draagtassen voor en het ding weegt maar een paar kilo en is lekker compact.

    Meestal ga ik van m'n "pedalboard" naar de return van de effectsloop, via een booster/di of via een mengpaneel.

    Voor een fatsoenlijk geluid kun je de versterker beter wel een beetje kantelen of op een verhoging zetten.

    Echt heel goedkoop zijn ze niet, maar tweedehands kom je ze nog wel eens voor 200-250 euro tegen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Misschien is dit wat voor je
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Quilter Labs 101 mini head?

    EDIT: Oeps, gaat niet lukken met batterijen.
    Laatst gewijzigd door Kakihara; 16 december 2016 om 15:57
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Misschien is dit wat voor je
    Ik was vergeten te zeggen dat ik deze eigenlijk al had haha.

    Het lijkt er zelfs op dat ik voorlopig wel ok kan zijn als ik gewoon pedaaltjes vooraan zet (zonder FX loop dan) dus het probleem heeft zichzelf wel een beetje opgelost.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Als je voor een transistor versterker kiest (ik snap niet helemaal waarom, maar goed) dan is een effectsloop niet (zo) noodzakelijk. Een effectsloop is vooral handig voor mensen die per se buizen preamp oversturing willen zodat ze een delay en reverb achter de buizen preampm oversturing kunnen plaatsen. Speel je alleen maar clean, of haal je je vervorming uit een pedaal (eventueel een buizenpedaal) dan zet je je delay en reverb gewoon achter je pedaal en heb je geen effectsloop nodig.

    Je kunt ook kijken of je niet ter plekke op een zanginstallatie of PA kunt aansluiten. Als dat zo is dan kun je prima uit de voeten met een goede preamp of preamp in pedaal vorm. Dat maakt het allemaal super draagbaar. Ga je met een speaker lopen sjouwen: 8 inch heeft toch zo zijn beperkingen, 10 inch kan prima maar is al meteen wat groter en zwaarder.

    Wil je ook nog eens dat alles op batterijen draait ... wordt lastig (maar wie weet is er hier op het forum iemand die een idee heeft voor een goede voeding). Ik denk dat wat je zelf zegt (low powered pa op batterijen en geluid uit pedalen) het slimst is. De versterker gaat niet veel aan het geluid toevoegen.

    Zelf zou ik - in jouw situatie - mijn champ gebruiken en het openbaar vervoer vermijden :-)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    zoiets misschien?


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top