Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27

Discussie: Governor pickups?

  1. #11

    Standaard

    Ik heb er eentje gekocht afgelopen jaar . Niet veel output, wel mooie klank. Zeker overstuurd klinkt ie prima.
    Het geld meer dan waard!


    Laat ik het zo zeggen; ik heb in het verleden dure elementen gekocht waar ik niet kapot van ben/was en deze viel me enorm mee.
    Laatst gewijzigd door JVGM-music; 15 december 2016 om 08:36
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Mijn gevoel? Kennelijk roepen dit soort el-cheapo pu's een bepaalde hebberigheid op bij een aantal onder ons. Ik zie hetzelfde in de Action: kost geen drol, maar het meeste is ook echt waardeloos. Uiteindelijk krijg je waar je voor betaald. Ik heb nog nooit bezuinigd op pu's en ben ook niet van plan dat te gaan doen.
    Anderzijds is ook 99% van de pickups gewoonweg veel te duur.
    Research? Voor een nog betere '59 PAF-kloon? Echt? Nóg een PAF-kloon? Hoe vaak zijn die "originele" PAF's uit elkaar gehaald geweest? Blijkbaar valt er nog elke dag iets nieuws te ontdekken aan de elementen uit Jimmy Page's Les Paul. Of aan de single coils van de strat van Rory Gallagher of SRV. Alles wat er daar over te weten valt, is al ruimschoots beschikbaar. Iemand die écht onderzoek doet en experimenteert, heeft mijn sympathie wel. Maar dat zijn er niet zo veel. Bill Lawrence was er een. De mensen achter Lace. At The Creamery ook (het is niet evident om de airyness van de originele WideRange-bucker te vangen in een gewoon Alnico-humbucker). ATC en Lace zijn even duur als Seymour Duncan. Wilde pickups (Bill Lawrence) is goedkoper.
    Handwound? Boerenbedrog. Die term zou moeten verboden worden. Niemand draait met de hand een paar duizend keer flinterdun ijzerdraad rond een spoel. Hooguit wordt die koperdraad met de hand begeleid. Wat neerkomt op scatterwound.
    En verder maakt het niet uit wat de prijs is van een pickup. Het moet gewoon in je keten passen. Op mijn twee favoriete gitaren zitten respectievelijk een Gun P90 (fantastisch!) en een setje no-name humbuckers (ongetwijfeld totally crap) maar ze geven me allebei het geluid wat ik nodig heb.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Anderzijds is ook 99% van de pickups gewoonweg veel te duur.
    Research? Voor een nog betere '59 PAF-kloon? Echt? Nóg een PAF-kloon? Hoe vaak zijn die "originele" PAF's uit elkaar gehaald geweest? Blijkbaar valt er nog elke dag iets nieuws te ontdekken aan de elementen uit Jimmy Page's Les Paul. Of aan de single coils van de strat van Rory Gallagher of SRV. Alles wat er daar over te weten valt, is al ruimschoots beschikbaar. Iemand die écht onderzoek doet en experimenteert, heeft mijn sympathie wel. Maar dat zijn er niet zo veel. Bill Lawrence was er een. De mensen achter Lace. At The Creamery ook (het is niet evident om de airyness van de originele WideRange-bucker te vangen in een gewoon Alnico-humbucker). ATC en Lace zijn even duur als Seymour Duncan. Wilde pickups (Bill Lawrence) is goedkoper.
    Handwound? Boerenbedrog. Die term zou moeten verboden worden. Niemand draait met de hand een paar duizend keer flinterdun ijzerdraad rond een spoel. Hooguit wordt die koperdraad met de hand begeleid. Wat neerkomt op scatterwound.
    En verder maakt het niet uit wat de prijs is van een pickup. Het moet gewoon in je keten passen. Op mijn twee favoriete gitaren zitten respectievelijk een Gun P90 (fantastisch!) en een setje no-name humbuckers (ongetwijfeld totally crap) maar ze geven me allebei het geluid wat ik nodig heb.
    +1

    snap helemaal niks van pu winders die een heel gamma uitbrengen met enkel copietjes. Enfin, ik snap het wel, een pickup maken is nl simpel, daar vervolgens een merknaampje op plakken en wat wollig promogezever rond weven over hoe uniek enz... ook. 't zijn dan ook meestal nog gewone bouwpakketjes. creatieve inbreng: nihil. Geldt overigens ook voor de gitaarcopie bouwers. where is the fun?

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    +1

    snap helemaal niks van pu winders die een heel gamma uitbrengen met enkel copietjes. Enfin, ik snap het wel, een pickup maken is nl simpel, daar vervolgens een merknaampje op plakken en wat wollig promogezever rond weven over hoe uniek enz... ook. 't zijn dan ook meestal nog gewone bouwpakketjes. creatieve inbreng: nihil. Geldt overigens ook voor de gitaarcopie bouwers. where is the fun?
    Helemaal eens. Ook met Kakihara. Maar het zijn niet alleen de kleinere namen die dit geintje uithalen. Uitmelken bedoel ik eigenlijk.
    Telkens nieuwe strats met pure vintage dingen (wel een 5 standen schakelaar, dus zo vintage dan toch ook weer niet) of weer een Les Paul...

    Ik heb de vraag aan Governor gesteld: Wat onderscheidt jouw aanbod van de rest. In feite zou je in twee rake zinnen moeten kunnen uitleggen waarom ik graag pups bij jouw winkel zou moeten willen kopen.

    Lucid (andere prijsrange - eerlijk is eerlijk) die een werkelijk totaal andere en onderscheidende aanpak heeft en met pups komt die revolutionair anders klinken en gebouwd zijn, daar hoor je dan weer te weinig over. Maar goed, het ging over Governor.
    Totaal niet onderscheidend en leveringsvoorwaarden waar de honden geen brood van lusten. Natuurlijk krijg je hem door de bocht als puntje bij paaltje komt, maar wie zit te wachten op die ergernis?
    Volledig middle of the road is meer dan genoeg voor handen voor dezelfde prijs bij gasten die wel bereid zijn wetgeving op een inzichtelijke en goede manier toe te passen als er ooit een garantiegeval zich voordoet.

    Where's the fun? Inderdaad. Helemaal eens.
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #15

    Standaard

    Sorry, dubbelpost. De techniek staat voor niets.....

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Helemaal eens. Ook met Kakihara. Maar het zijn niet alleen de kleinere namen die dit geintje uithalen. Uitmelken bedoel ik eigenlijk.
    Telkens nieuwe strats met pure vintage dingen (wel een 5 standen schakelaar, dus zo vintage dan toch ook weer niet) of weer een Les Paul...
    ja, ik snap de ergernis van het herkauw gedoe bij grote merken maar wezenlijk verschil is dat ze hun eigen ding herkauwen en da's nu eenmaal het privelegie van een merk met een reputatie die het heeft opgebouwd op basis van een (aanvankelijk) USP. Het is zelfs de essentie van een gesettelde merknaam.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    r. Maar goed, het ging over Governor.
    Totaal niet onderscheidend en leveringsvoorwaarden waar de honden geen brood van lusten. Natuurlijk krijg je hem door de bocht als puntje bij paaltje komt, maar wie zit te wachten op die ergernis?
    Volledig middle of the road is meer dan genoeg voor handen voor dezelfde prijs bij gasten die wel bereid zijn wetgeving op een inzichtelijke en goede manier toe te passen als er ooit een garantiegeval zich voordoet.
    Geen problemen gehad met levering...21 euro overgemaakt en 2 dagen daarna had ik hem in de bus; netjes verpakt met alle schroefjes en veertjes er bij.

    En een beetje onderscheidend is mijn 21 euro pickup je wel want veel minder output dan andere pickups..lijkt me voor jazz helemaal te gek eerlijk gezegd.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Wat Barno schrijft is zo'n beetje wat ik bedoel.

    Ik houd nog steeds enorm van mijn bare knuckles, maar als je er "verstandig" naar kijkt slaan die prijzen eigenlijk nergens op....tenminste....ik vraag mij af hoe veel er in de "ontwikkeling" van een element geïnvesteerd zit. Ik durf het eigenlijk niet eens ontwikkeling te noemen, want die dingen zijn toch al sinds jaar en dag hetzelfde.

    Ik ga er daarom ook niet automatisch vanuit dat goedkope varianten per definitie slechter zijn.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ja, ik snap de ergernis van het herkauw gedoe bij grote merken maar wezenlijk verschil is dat ze hun eigen ding herkauwen en da's nu eenmaal het privelegie van een merk met een reputatie die het heeft opgebouwd op basis van een (aanvankelijk) USP. Het is zelfs de essentie van een gesettelde merknaam.
    Snap ik, en je hebt daar zeker een punt. Maar zou het zou kunnen zijn dat wij daardoor zijn gaan geloven in die stagnatie als de norm.
    De grote huizen maken vrij weinig werk van innovatie, dus dan zullen gitaristen dat wel willen?

    Ik stel de vraag niet omdat ik meen dat ik het antwoord heb; ik vraag het mij gewoon af.

    Maar hoe dan ook: Governor voldoet volmaakt aan het profiel: Beter goed gejat dan slecht bedacht.
    En dan nog tegen prijzen die niet direct echt concurrerend zijn en tegen leveringsvoorwaarden die NL/B wetgeving met voeten treedt.

    Vriendelijke groet, Gus

  10. #20

    Standaard

    Hierbij dan reactie van de persoon achter Governor Pickups. Allereerst leuk dat jullie het merk hier bespreken. Ik begrijp de gemengde reacties goed.

    Allow me to explain - Er zijn een aantal grote namen in pickup-land die samen de norm vormen qua prijs en kwaliteit. Governor Pickups is ontstaan vanuit mijn eigen interesse in gitaar en tone. Na veel experimenteren blijken elementen toch wel hele interessante dingen; een klein onderdeel, maar zo bepalend voor je geluid. Opties genoeg op de markt, maar vaak met een behoorlijk prijskaartje. Ik denk dat je je daarin wel kunt herkennen. Het idee ontstond om zelf pickups te maken - eerst voor mijzelf, maar besloot later om een stapje verder te doen.

    Uiteindelijk is een gitaarelement geen rocket science. Natuurlijk, vele factoren en onderdelen spelen een belangrijke rol. Maar de onderdelen zijn volop beschikbaar en zeker niet duur. Ik ben er daarom trots op dat we Governor pickups tegen een eerlijke prijs kunnen aanbieden. Eerlijk voor mij, maar zeker ook eerlijk voor jullie.

    Ik heb bijvoorbeeld contact gehad met een aantal grote retailers. Zij rekenen veelal een marge van 1.8 - 2.4 en moeten hun inkoopprijzen dus verdubbelen om het aan de consument te verkopen. Die marge zit dus ook op producten van de grotere namen. Een element dat voor EUR80 wordt verkocht heeft dan een inkoopprijs van EUR40 - dat scheelt een hoop. Ik heb op dit moment die schakel tussen de consument en Governor (gelukkig) niet. Dat zorgt ervoor dat vooral de gitarist een eerlijke prijs betaalt voor de pickups. Korte lijntjes en geen "middleman". Ik merk heel erg dat het er bij ons gitaristen gewoon in ingebrand dat pickups zo'n 80 - 100 euro per stuk kosten. Dat hoeft mijns inziens helemaal niet zo te zijn. Het is dan wel jammer dat sommigen het product vanwege het prijskaartje links laten liggen met als gedachte dat het wel niets zou zijn voor een dergelijke prijs.

    Daarnaast hoop ik op de steun van de Nederlandse gitaristen om een lokaal merk proberen. Zoals anderen al aangaven heb ik eerder op het forum gevraagd naar meningen. Dit werd al snel als marktonderzoek bestempeld. Echter was de hele insteek om jullie meningen en wensen te verzamelen, zodat ik - met jullie input - producten kan ontwikkelen die jullie graag zien. Helaas werd het volgens mij meer als spam gezien en is er toen niets uit gekomen. Wel kan ik mededelen dat we door de hoeveelheid feedback uit mails en berichten die we binnenkrijgen bijna klaar zijn met de ontwikkeling van een aantal hele mooie 7 string en bas pickups. Ik hoop dan ook dat er vanuit Gitaarnet ook wat suggesties komen om mee te nemen in onze volgende modellen. Zou erg leuk zijn toch, je eigen ideeën terugzien in de producten. Echte Gitaarnet babies.

    Bedankt voor het lezen en als ik iets voor jullie kan doen hoor ik het heel graag!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top