Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard Yamaha F310 kortere scale?

    Ik sta op het punt een Yamaha F310 als "gooi en smijt" gitaartje erbij te kopen en las ergens dat de scale 635mm was ipv. de "normale" 650mm (mijn 3 acoustics zijn allemaal 650mm).
    Ik neem aan dat ze dat hebben gedaan om een lagere snaarspanning=lichtere bespeelbaarheid te krijgen.
    Is mijn aanname correct en heeft dat nog nadelen?
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Inderdaad een iets kortere hals (MrsFingers heeft deze gitaar). Heeft weinig invloed op de spanning, maar ze speelt wel érg licht.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Thx. Vlgs. mij is de hals standaard, maar de snaarlengte korter....hoe dan ook; is MrsFingers tevreden over het geluid?
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Het is een gelamineerde gitaar, met gelamineerde top, dus verwacht geen superrijke klank. Maar ze klinkt meer dan behoorlijk. En ze is stevig (ze is eens van de trap gevallen, en wij konden bij wijze van spreken een nieuwe trap steken).
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Nog ff een update: het is uiteindelijk niet de Yamaha F310 geworden want die zag er qua uiterlijk niet uit: veel krassen, deuken en butsen (ook in de toets). Gebruikssporen zijn niet erg maar dit was teveel. Je kon trouwens de short-scale wel merken in de snaarspanning.

    Maar er was nog meer: uiteindelijk heb ik voor "een paar tientjes" een 1994 Ibanez PF10 en ook nog een 1983 Aria LW10 meegenomen.
    Die Ibanez ziet er beter uit, maar de Aria klinkt net wat beter. Beide hebben een gelamineerde top maar de Aria is lichter gebouwd en klinkt "levendiger" dan de ibanez. De Aria blijft hier en de Ibanez misschien ook wel (kan altijd nog naar de studentenkamer van de kids)
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  6. #6

    Standaard

    haha arme trap.tis em van het zuiden met de beste grappen.
    heb mezelf ook een f310 kado gedaan nieuw voor 105 euri's geen geld.
    nu lees ik dat ze heerlijk licht speelt.
    dat vind ik meevallen.
    ben electrisch gewend,nou ja even doorbijten en eelt laten groeien.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top