Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: The Dark

  1. #1

    Standaard The Dark

    Na het opnemen en mixen meteen op soundcloud geslingerd.., onbesuisd maar enthousiast dus.
    Een bewerking van een oude collab met 'Devo' (niet 'de' uiteraard) Ik heb de zang, gitaar en orgel toegevoegd.
    Natuurlijk staat de gitaar nog te hard enzo , maar ben toch benieuwd naar wat feedback dus spreek vrijuit.

    Nieuwe geluidskaart inspireert me zeer qua klank en mogelijkheden, veel warmer dan de oude en hij doet het gewoon (schreef hij opgelucht na vele frustrende uren)

    Ik hoop dat het er een beetje mee door kan of je er nou van houd of niet, dat het toch iets oproept (...)

    PS. Ik was deze keer niet uit op een wereld hit of zo, het was gewoon leuk om te maken.

    https://soundcloud.com/maxdb/leave-you-in-the-dark

  2. #2

    Standaard

    Probeer stil te staan bij wat je schrijft. Even advocaat van de duivel: Je was dit keer niet...., de vorige 250 keer wel in de afgelopen pakweg anderhalf jaar????

    Even op een meer constructieve noot: Afgezien van het gemis aan bas (mss een keus???) vind ik dit persoonlijk bijzonder fijn te pruimen.

    Natuurlijk staat de gitaar te hard, anders had je je wel tot het Trompetforum gewend. Toch?
    Het roept dus van alles op. Vooral: Moedig stukkie. Ga vooral/echt voooooraaaal door!
    Nou, heel veel duidelijker kan het toch niet voor een nieuwe geluidskaart???

    Tegen de musicus: ik heb altijd geloof gehad in jou JOU.
    Fuck de geluidskaart. Ga lekker muziek maken. En post dat.
    IK zeg jou: Let maar eens op. Een kloten reactie heb ik nog niet op jouw muziek gezien. Alleen maar leuke reacties.
    Dat moet je wel iets zeggen, toch????

    Nou dan, je bent een fijne musicus/technicus/whatever....
    Ga lekker door.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Probeer stil te staan bij wat je schrijft. Even advocaat van de duivel: Je was dit keer niet...., de vorige 250 keer wel in de afgelopen pakweg anderhalf jaar????
    Nee Gus,

    Je moet wel de enige mens hier op het forum zijn die zo open en oprecht ingaat op mijn zo cynische sarcastische (en toch licht humoristies bedoelde) statement .(punt)

    En dat maakt het nou net zo onweerstaanbaar om niet te reageren op je bijzonder gewaardeerde reactie.
    Het trompet forum moet ik echt eens overwegen!
    Gefucked heb ik de oude geluidskaart niet, wel even op gestampt voor ie de bak in inging. Kraakte heerlijk.

    Dank voor het luisteren en reflecteren.

    Max

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    IK zeg jou: Let maar eens op. Een kloten reactie heb ik nog niet op jouw muziek gezien. Alleen maar leuke reacties.
    Dat moet je wel iets zeggen, toch????
    Vriendelijke groet, Gus
    Gus,

    Je hebt hier volkomen gelijk; geen enkele negatieve reactie

    Ook wat betreft het gemis aan bas, dat is me pas goed gaan dagen na jouw repliek, en het viel nog niet mee om daar ook iets mee te doen.., maar ik heb een poging gewaagd op een zeer minimale wijze. Ik zal die nog even op soundcloud schoppen 'zometeen'.

    https://soundcloud.com/maxdb/leave-y...the-dark-mix-3



    Ga ik nu nog even kijken op het trompet forum
    Laatst gewijzigd door maxdb; 11 december 2016 om 22:47

  5. #5

    Standaard

    Lekker.
    Ik ben tegen revisies. Want dat is energie die je steekt in een lied dat er al is. Diezelfde creative drive kan (mijn mening maar) beter in een nieuw lied worden gestoken.

    Maar het klinkt inderdaad wat voller. Mission accomplished.
    Ik hoop dat we niet weer 5 jaar hoeven te wachten op je volgende post.
    Dat mag qua frequentie best wat omhoog van mij. Maar ja, sinds wanneer ben ik de maat der dingen?
    Vriendelijke groet, Gus

  6. #6

    Standaard

    Dankje.

    Ik weet hoe je erover denkt, we hebben daar toch al wat over gebabbeld, maar met alle respect; ik doe het anders, ik schaaf nog graag een beetje bij. Dit lag al 20 jaar op de plank

    Ik heb vorig jaar nog wat gepost, niet overdrijven hé ?

  7. #7

    Standaard

    Je bent een fijne gozert.
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #8

    Standaard

    Klinkt goed allemaal. Goed sfeertje.
    En je zegt dat de gitaar te hard staat.... ik vind de zang te zacht.
    Drums 'mogen' ook wat zachter, vind ik dan weer, hè.
    Een re-mix zou wonderen doen, denk ik.

    Een puntje... de solo halverwege gaat voor mijn gevoel uit de bocht, want lijkt alsof je daar in een andere toonsoort overgaat....

    Op naar jouw volgende post !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9

    Standaard

    Dank voor het luisteren en je mening Ernest!

    Ik heb die solo eens goed nagecheckt en je hebt geheel gelijk, ook al stoorde het mij niet echt, er zit een Es en een As in en dat correspondeert inderdaad niet met de Dm toonladder die ik verder gebruik (over Dm-Bes-A akkoorden)
    Ik vond het wel spannend eigenlijk

    Over de mix valt altijd van mening te verschillen maar qua zang ben ik het met je eens. Bescheidenheid denk ik haha.

    Ik ga het maar niet meer geremixt uploaden, tenzij iemand daar behoefte aan heeft natuurlijk (maar dat lijkt me stug)

    Toch weer wat geleerd.


    Groeten!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top