Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1

    Standaard zoektoch naar de juiste overdrive / Gain pedal

    ik ben opzoek naar een een Overdrive of Gain pedal om mijn marshall JCM-Slash net wat meer gain te geven.
    nu heb ik al een Digitech Bad Monkey liggen, maar die gooit meteen zijn eigen EQ over de sound heen, en dat is wat ik niet wil. (als ik met de EQ van het pedaal speel krijg ik nog niet dezelfde balans/sound terug van alleen de amp)

    ik ben opzoek naar een pedaal die eigenlijk niks met de EQ doet, maar alleen meer Gain geeft.
    Dacht de perfecte combi gevonden te hebben in een MXR Boost/Overdrive, maar de overdrive op dit pedaal gaat eerder richting een fuzz dan een overdrive. De boost is prima, maar geeft niet genoeg gain helaas.

    Hoor graag alle sugesties!
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gooi een Ibanez tubescreamer ts808 rechtstreeks van je input van je amp naar je gitaar, ff met tone en volume tweaken en je hebt meer gain. Gooi je zo'n booster in de loop, krijgt je leadsound meer volume en meer mids,

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Goedkoper alternatief is een maxon od808:

    http://www.keymusic.com/nl/item/maxo...tF5RoCkybw_wcB

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik snap niet hoe je het probleem van een Bad Monkey oplost door het door een soortgelijk ts pedaal, maar dan duurder, te vervangen.

    Volgens mij zoek je zoiets als de Fuchs Pure Gain maar Fuchs is vrij prijzig voor wat het is, goedkoper alternatief (zal er best zijn.. MXR+/DOD 250?) zou ik zo gauw niet weten.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 9 december 2016 om 22:37
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik snap niet hoe je het probleem van een Bad Monkey oplost door het door een soortgelijk ts pedaal, maar dan duurder, te vervangen.

    Volgens mij zoek je zoiets als de Fuchs Pure Gain maar Fuchs is vrij prijzig voor wat het is, goedkoper alternatief (zal er best zijn.. MXR+/DOD 250?) zou ik zo gauw niet weten.
    Het probleem dat ik heb met het pedaal is dat hij de sound heel erg dicht smeert.
    Het geluid zonder pedaal is netjes gebalanceerd, je hoort het laag, en daar het mid/hoog doorheen. als ik er een overdrive voor gooi, dan smeert hij hem helemaal dicht. dan is het een brij van laag met ietswat hoog. of al het laag is weg en dan is het hoog weer hoorbaar. Dat wil ik dus voorkomen.

    Als ik met een ander soort pedaal meer gain kan krijgen dan hoor ik dat ook graag.
    Heb al ergens gelezen dat een andere eigenaar van een JCM Slash een 10 band EQ gebruikt en daar het volume van opkrikt om de amp daarmee meer te pushen.
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Nouja, het meest voor de hand liggend is een clean booster, daar zijn er een hoop van. Dat is toch heel wat anders dan een neutrale gain waar je om vroeg.
    Een klon (clone) ligt vrij voor de hand dan, hou je de gain dicht, hou je een prima cleane booster over.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Yups, de MXR M108 kan dat. De Boss GE7 ook.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #8

    Standaard

    klopt. wat ik wil bereiken is inderdaad iets meer gain zonder een mega verschil in klank. dus niet ineens de overstap naar Hi-gain ofzo.
    De versterker klinkt zoals de Silver jubilee, dus meer classic gain. ik wil net wat meer gain zoals te horen op het apatite for destruction album.
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    MXR distortion+ misschien? Ik heb er zelf een gebouwd, en die werkt prima op Marshall's zonder de basisklank te veranderen - je krijgt meer gain,meer niet.

    http://www.musikding.de/The-Plus-Distortion-kit

    Als je hem zelf bouwt, ben je voor een tientje of vier klaar......

    Robin.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    MXR Micro Amp ? (kan ook in de loop voor een soloboost).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top