Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard HNGD Recording King RS 626



    Nou ja nieuw, nieuw 2dehands. Verkoper woonde in Limburg, ik zit in NW Fryslan dus maar op laten sturen. Afgezien van wat gebruikssporen goed in orde. Axie was wel wat hoog dus naar Wim Heins gebracht voor een beurtje. Daarna ook goed bespeelbaar.

    Losjes gebaseerd op de Martin OOO-28 (1900-1931) alleen mahonie achter-en zijkanten. Allemaal massief hout, ebben toets. 12 fretter. Slotted headstock. Misi preamp met oplaadbare accu, geen geklooi met batterijen meer. Pickup zelf is LR Baggs dacht ik. Klinkt prima.

    Alleen de dikke nek met scherp V profiel is wennen, dit is geen gitaar voor Al Di Meola soloos. Wel voor fingerpicking: bredere nek, en stringspacing bij de brug. Strummen gaat ook prima.

    Mooie balans tussen hoog en laag. Bij mijn oude Jap Takamine Dreadnought overheerst de bas wat, bij deze Recording King niet. Body is ook kleiner en minder diep, erg hanteerbaar gitaartje dus.

    Meer fotoos!






  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Fuck-a-duck, die is mooi zeg! Vast goed voor fingerpicking. Veel plezier ermee en bevalt hij toch niet zo, kom er dan eens mee langs. Ik woon niet zo ver van je vandaan

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Kom gerust een keer langs, koffie is bruin. Ik doe mijn ouwe Takamine zeker niet weg, heerlijke gitaar maar heel anders. Smal nekje, heerlijk voor plektrum solo. Alleen de elektronica is wat "verinneweerd" na al die jaren.

    Heb trouwens een zaakje in Heerenveen ontdekt, De Snaar. Prima zaak, alleen elektrisch en akoestisch gitaar. Werkt een oud mannetje. Was ik klaar met een gitaar, zaten er dus wat vette vingers op. Loopt ie met die gitaar naar de toonbank, gaat hem uitgebreid poetsen en hangt hem pas daarna weer in het rek. Ik dacht, jij redt het wel, ook met dat internet.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Mooie gitaar man, proficiat!!
    Een dikke streep is ook een lijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Kom gerust een keer langs, koffie is bruin. Ik doe mijn ouwe Takamine zeker niet weg, heerlijke gitaar maar heel anders. Smal nekje, heerlijk voor plektrum solo. Alleen de elektronica is wat "verinneweerd" na al die jaren.

    Heb trouwens een zaakje in Heerenveen ontdekt, De Snaar. Prima zaak, alleen elektrisch en akoestisch gitaar. Werkt een oud mannetje. Was ik klaar met een gitaar, zaten er dus wat vette vingers op. Loopt ie met die gitaar naar de toonbank, gaat hem uitgebreid poetsen en hangt hem pas daarna weer in het rek. Ik dacht, jij redt het wel, ook met dat internet.
    Goed teken, die man is zuinig op zijn spullen!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar! Ziet er mooi uit! Recording King zijn goede gitaren die ook nog eens heerlijk spelen en lekker klinken: goede keuze!

  7. #7
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ik heb ook meerdere Recording King's in mijn handen gehad. Mooie gitaren, goed afgewerkt en prima sound. Ik kan echter helemaal niet overweg met die hals die uit 5 delen lijkt te bestaan.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Hehe idd een hele boomstam maar de mijne is wel uit 1 stuk mahonie.

  9. #9
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Wel 1 stuk, maar niet rond afgewerkt bedoel ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top