Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard The Sage (Emerson Lake and Palmer)

    RIP Greg Lake

    Gisteren overleden, een ouder arrangement, zal ik vast al wel eens gepost hebben, maar dat is dan jaren geleden. En nee, ik zing het niet. Als je vocale covers hiervan op youtube hoort valt pas op hoe goed hij zong!

    https://www.youtube.com/watch?v=Ou8j1zs-LX0

  2. #2

    Standaard

    Prachtig... wat kan ik nog meer zeggen dan dat.
    Jouw gitaar klinkt veel mooier dan de opname van Lake die ik op YT heb gehoord.

    Dit is het jaar waarin veel muzikanten zijn overleden en hij was ook een getalenteerd man.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3

    Standaard

    Thanks! Is ook niet helemaal eerlijk... Pictures at an exhibition is live opgenomen volgens mij. En een gitaar fatsoenlijk versterken was toen nog niet echt standaard... microfoon ervoor, nog eentje voor de opname, geen pickups, kans op feedback... Dan wint een Maton met close miking het wel van een Gibson.

    Als ik het gezongen had zou je dat trouwens niet zeggen, dat mijn opname beter klinkt

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    24 oktober 2016
    Berichten
    641

    Standaard

    Dat is een mooi stukje gitaarmuziek. Heb jij dat helemaal uitgezocht?

    Milko sluiten.

  5. #5

    Standaard

    Thanks! Eigen arrangement. Ooit stond een transcriptie van het origineel in het Duitse miuziekbladFachblatt (80er jaren denk ik). Daar kende ik de partij van. Ben dat instrumentale middenstuk hier en daar wel licht anders gaan spelen... Om de zanglijn in de begeleiding te krijgen, en de originele begeleiding zoveel mogelijk overeind te houden heb ik behoorlijk moeten hobbyen. Getuige de verschillende extreme strekgrepen die voorbij komen. Geloof dat ik 1 of 2 noten van de originele begeleiding heb moeten laten vallen. Originele partij zonder melodie is qua vingerzetting dan ook een stuk makkelijker.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Weer heel mooi gespeeld, Harald!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top