Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ik heb er een koudere bias in gezet (weerstandje vervangen, niet afstelbaar). Nu al 2,5 jaar dezelfde buizen zonder enig probleem.
    Als je hem niet te warm afstelt gaan ze zeker langer mee. Daarnaast als ie koud genoeg staat kun je er zo een nieuw setje inprikken. Of je leverancier vragen eenzelfde setje (IP en Mu) als je die gegevens nog hebt. Reden waarom er vaak een quad of octet bij mij werd bestelt. Kun je zo een reserve buis erin prikken zonder problemen.
    Nico


  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Als je hem niet te warm afstelt gaan ze zeker langer mee. Daarnaast als ie koud genoeg staat kun je er zo een nieuw setje inprikken. Of je leverancier vragen eenzelfde setje (IP en Mu) als je die gegevens nog hebt. Reden waarom er vaak een quad of octet bij mij werd bestelt. Kun je zo een reserve buis erin prikken zonder problemen.
    Dat overweeg ik inderdaad ook weleens, alleen is dat best prijzig. Vaak is een kwarted duurder dan twee paartjes, juist vanwege die bias.

    Maar eerlijk gezegd: de laatste keer dat ik ze heb vervangen... ik weet niet eens meer zeker of dat wel de eindbuizen waren. Echt geen idee hoe lang ik die al heb. Ik heb wel in het begin flink wat problemen gehad. Te hete bias en dan ook nog plastic buisvoetjes... dat wil niet echt.

    Voor de topicstarter: als je het leuk vindt om te klussen en solderen aan gitaren en misschien pedalen, dan kan het wel een leuke uitdaging zijn. Ik heb uiteindelijk alles aan mijn BJ zelf gedaan, hoewel ik hem 1 keer weg moest brengen omdat ik hem flink had verneukt. Maar juist voor de Blues Junior heeft billmaudio.com heel veel fijne instructies...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Dat overweeg ik inderdaad ook weleens, alleen is dat best prijzig. Vaak is een kwarted duurder dan twee paartjes, juist vanwege die bias.
    Bij mij was het verhoudingsgewijs hetzelfde. Ik kocht ze altijd in per octet (meer kon niet).
    Nico


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top